حجت الاسلام ماندگاری:

مسئولان در جنگ اقتصادی با دشمن باید جهادی کار کنند

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: جنگ اقتصادی چون جنگ تحمیلی احتیاج به شهامت و روحیه جهادی دارد، همه باید تلاش کنیم و برای کسب رضای خدا گام برداریم.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۶۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در ویژه برنامه شب شهادت ششمین امام شیعیان که در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه در زمان امام صادق (ع) چهار تا پنج هزار نفر از سفره علمی ایشان بهرمند شدند، عنوان کرد: این افراد فقط شاگرد امام بودند و جزو یاران به‏‌شمار نمی‌‏رفتند. در آن زمانی شخصی به امام صادق (ع) گفت که چرا شما با این همه شاگرد قیام نمی‏‌کنید، حضرت فرمودند: اگر به تعداد این گله یاور داشتم قیام می‌‏کردم، راوی می‏‌گوید نگاه کردم دیدم گله بیش از ۸ گوسفند و بز نداشت.

وی افزود: امشب به امام صادق (ع) می‏‌خواهیم بگوییم اگر آن روز یاور نداشتید، اما اکنون در ایران خیلی یاور دارید.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه امروز یاران مکتب امام صادق (ع) خیلی زیاد شده‏‌اند، عنوان کرد: اکنون جوانان زیادی در لبنان، آفریقا، عراق، اروپا، آمریکا و ... یاور مکتب امام صادق (ع) شده‌‏اند و همین موضوع دشمنان را عصبانی کرده است.
وی تاکید کرد: همه مردم و مسئولان باید بدانند این اعتبار به سادگی به دست نیامده است، بلکه خون شهدای زیادی ریخته شده است، فرزندان زیادی یتیم و خانواده‏‌های زیادی داغدار شده‌‏اند.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: امروز همه دشمنان با هم متحد شدند، از عربستان گرفته تا اروپا و همه جبهه کفر به علمداری اسرائیل غاصب و آمریکای جنایت کار به دنبال نابودی فرهنگ زیبای اهل بیت (ع) هستند.

وی گفت: امام صادق (ع) در روایتی به یکی از شیعیان می‌‏فرماید: «إِنَّ الْحَسَنَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ - وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَحْسَنُ لِمَکَانِکَ مِنَّا- وَ إِنَّ الْقَبِیحَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ قَبِیحٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَقْبَحُ» یعنی کار خوب را هر کس انجام دهد خوب است و از تو، چون به ما منسوب می‏‌شوی خوب‏تر است و کار بد از هر کس که باشد بد است و از تو بدتر.

این سخنران حرم رضوی ادامه داد: مطالبات مردمی برای مشکلات اقتصادی حق است، اما باید حواس‏مان باشد که دشمن جنگ اقتصادی را پیش گرفته لذا باید مراقب نفوذی‎ها و ستون پنجم دشمن باشیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر همه مسئولان سه قوا باید متحد باشند تا بتوانند با تبعیت از مقام معظم رهبری و با پشتیبانی ملت شریف، جنگ اقتصادی دشمن را خنثی کرده و مکرشان را نابود کنند.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: مسئولان و مدیران باید بدانند که اختلاس، تجمل گرایی، عافیت طلبی، حرام خواری، حفظ جایگاه و تنبلی مورد رضایت خدای متعال و اهل بیت (ع) نیست.

این استاد حوزه افزود: کسانی که روی صندلی مجلس نشسته‏‌اند باید بدانند که نمایندگان ملت هستند و از هیچ سرزنشی نترسند و حق ملت را طلب کنند، اگر نماینده‏ای برای حفظ صندلی و ارتباط با دیگر وزیران حرف حق را نمی‏‌زند، بداند که با امام زمان (عج) دشمنی می‏‌کند.

وی افزود: برای یاری امام زمان (عج) و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن باید سه گام اساسی بر داریم که شامل «در نظر داشتن رضای خدا»، «به فکر قیامت بودن» و «مراقب نفوذ و فتنه شیطان بودن» می‏‌شود، فرماند‏هان دوران جنگ تحمیلی اگر یکی از کارگزارانشان اشتباهی می‏‌کردند و در حفظ و صیانت از بیت المال کوتاهی می‏‌کردند، از غصه و گریه خوابشان نمی‏برد؛ این روحیه باید در همه مسئولان جریان پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار