مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله مطرح کرد

حجاب، مصونیت زن است نه محدودیت/برگزاری اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه اسلام حجاب را برای مصونیت زنان قرار داده نه محدودیت آنان گفت: اسلام هرگز مانع رشد استعدادها و سرکوب احساسات زنان نبوده و نیست.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۰۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

حرم‌آبادی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه حجاب به معنای عامه جامعه یعنی پوشش گفت: در حقیقت حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان نیز بایستی این مهم را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در ادیان مختلف نیز حجاب مورد تاکید بوده و از دیرباز تاکنون این مهم در جامعه رعایت می‌شده است، گفت: وقتی از حجاب سخن می‌گوئیم بسیاری از افراد حجاب بدنی را تصور کرده و رعایت آن تنها مختص زنان می‌دانند در حالیکه رعایت حجاب برای مردان هم ضرورت دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه حجاب تنها به بدن و پوشش آن محدود نمی‌شود، گفت: حجاب در رفتار، نگاه، فکر و خیال و گفتار هم در زنان و هم در مردان مورد تاکید است و باید حد  و حدود آن نسبت به نامحرم رعایت شود.

حرم‌آبادی با تاکید بر اینکه اسلام حجاب را برای مصونیت زنان قرار داده نه محدودیت آنان گفت: اسلام هرگز مانع رشد استعدادها و سرکوب احساسات زنان نبوده و نیست و برای آرامش روانی خانواده‌ها به زنان اجازه داده است تا با رعایت حریم‌ها در جامعه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های اجرایی در هفته عفاف و حجاب گفت: باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن برای استحاله فرهنگی که جوانان جامعه را مورد هدف قرار داده است، در برنامه‌های اجرایی هفته عفاف و حجاب تلاش داریم تا ضمن پاسخگویی به شبهات جوانان پیرامون حجاب به تبیین این مهم در جامعه پرداخته و عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه سازیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه در واقع هدف از برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب بازگرداندن جوانان به اصل و اساس خود است، گفت: هدف تشویق جوانانی است که به واسطه هجمه های فرهنگی دشمن از حجاب اسلامی فاصله گرفته‌اند.

حرم‌آبادی به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: برنامه‌های هفته عفاف و حجاب از 19 تا 25 تیرماه در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که در این راستا برنامه‌های متنوعی در استان تدارک و اجرایی می‌شود.

وی از برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، پاسخ به شبهات، نقاشی ویژه کودکان، محصولات عفاف و حجاب در سطح پارک‌های شهرستان‌ها استان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی «جام حجاب» در اراک، برگزاری نشست حلقات صالحین در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان‌ها، برگزاری اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» تقدیر از خواهران محجبه در طول هفته حجاب،فضاسازی شهری، تبیین اهمیت رعایت عفاف و حجاب در خطبه‌های نماز جمعه و جماعت و ... از جمله برنامه‌های متنوع در طول هفته عفاف و حجاب خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی از برپایی غرفه‌های ویژه کودک از جمله «عروسک‌های بهشتی»، جلسات مشاوره، راه‌اندازی تیم‌های امر به معروف و فرشته‌های نجابت در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده در اراک روز 24 تیرماه ساعت 18 با حضور مهمانان کشوری در پارک ملت این شهر برگزار می‌شود.

حرم‌آبادی با بیان اینکه برگزاری اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد، گفت: سال‌های گذشته این برنامه در قالب راهپیمایی برگزار می‌شد ولی امسال باتوجه به این مناسبت درصدد شدیم تا این برنامه به شکل تجمع و در قالب جشن برگزار شود. همچنین شهرستان ها نیز مخل هستند که این برنامه را به شکل تجمع یا راهپیمایی برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: «عفاف و حجاب؛ احترام به خویشتن، حقوق شهروندی»، «عفاف و حجاب؛ مظهر وقار، آرامش خانواده»، «عفاف و حجاب؛ اصالت ایرانی، هویت اسلامی»، «عفاف و حجاب؛ جهادکبیر، وصیت شهیدان»، «عفاف و حجاب؛ تمدن اسلامی، نیاز جهانی»، «عفاف و حجاب؛ فریضه الهی، سیره فاطمی(س)، اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده»، «عفاف و حجاب؛ امنیت اخلاقی، نشاط اجتماعی» روزشمار هفته عفاف و حجاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار