خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از اضافه برداشت بیش از 35 میلیون مترمکعبی از دشت میامی خبر داد و گفت: دشت میامی یکی از 13 دشت ممنوعه استان سمنان است که به طور متوسط، سالانه 87 سانتی متر سطح آب زیرزمینی در این دشت افت پیدا می ‌ کند.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۷۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،ایرج حیدریان در گفت ‌ وگو با خبرنگار بسیج افزود: از سال 1375 تاکنون و در بلندمدت، نزدیک به 20 متر سطح منابع آب زیرزمینی در دشت میامی در منطقه شرق استان سمنان افت پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: میزان کسری مخزن دشت میامی متوسط سالانه حدوداً دوبرابر حجم فعلی سد مخزنی شهید شاهچراغی دامغان و یا حتی بیشتر از این میزان است، دشت میامی دارای کسری مخزن متوسط سالیانه 28.8 میلیون متر مکعب است، این در حالی است که حجم فعلی آب سد دامغان نزدیک به 10 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه دوبرابر حجم فعلی سد دامغان، در محدوده‌ی دشت میامی آب از دست می‌رود، افزود: میزان کسری مخزن تجمعی در دشت میامی نیز تاکنون حدود 600 میلیون متر مکعب بوده است.

حیدریان، تعداد حلقه‌های چاه در دشت میامی را 232 حلقه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 188 حلقه چاه کشاورزی، 27 حلقه چاه برای بخش صنعت و خدمات و 17 حلقه چاه نیز برای بخش شرب مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد که از مجموع تعداد چاه‌های موجود در این دشت، حدود 100 حلقه چاه عمیق هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 35.03 میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب توسط چاه‌های کشاورزی در دشت میامی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه دشت میامی، یکی از 13 دشت ممنوعه استان سمنان است، اظهار کرد: اخیراً در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان برنامه عملیاتی اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در محدوده‌های مطالعاتی دشت‌های میامی، سمنان و ایوانکی تصویب شده است و با هدف احیاء و تعادل بخشی آبخوان‌ها در افق زمانی 5 و 20 ساله اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها