جمعی از فعالین فرهنگی و دانشجویی دارالعباده یزد به مسئولین شهرستان یزد نامه ای نوشتند.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۶۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم


مسئولین محترم استان یزد

جناب آقای استاندار
جناب آقای شهردار
و شورای شهر منتخب

سلام علیکم
در فصل سخت امتحانات خبری شنیدیم سخت تر و مایه تاسف! ..

جشن میلیاردی ثبت جهانی یزد! البته همان طور که مستحضرید در شرایطی می خواهید این جشن را برگزار کنید که کشور با مشکلات جدی و زیادی دست و پنجه نرم میکند و استان و شهر یزد نیز هم.
در این مصاف ما فعالان دانشجویی و فرهنگی دارالعباده یزد با سوالات زیادی در این باره مواجهیم که خواستار پاسخگویی صریح، دقیق و سریع مسئولین هستیم.

۱.در سالی که گذشت بارها و بارها از دهان گویندگان شنیدیم که مفتخر شدیم به یک برند بین المللی معتبر!

شما باید به جای تبریک های مکرر به صورت روشن توضیح دهید که این برند معتبر چه آورده ای برای این شهر دارد؟ باید به صورت دقیق به تهدید ها و فرصت های این عنوان ایجاد میکند پرداخته شود. باید مشخص شود یونسکو به عنوان متولی این عناوین میخواهد چه خوش خدمتی به این شهر بکند!

اگر این عنوان اینقدر معتبر است چرا هیچ برنامه ای برای آگاهی بخشی به مردم صورت نمی گیرد؟

۲.آیا مردم حق ندارند بدانند برای بهره‌برداری از این عنوان به زعم شما خاص و بین المللی چه برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است؟ آیا نباید با شفافیت اعلام کنید که برنامه های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی شما برای استفاده از این عنوان چیست؟

۳. چرا جزییات جشنی که با هزینه میلیاردی از جیب ملت میخواهید برگزار کنید را برای مردم یزد بیان نمیکنید؟ آیا اعلام جزییات جشنی که حدود یکسال است در پی برگزاری آن هستید واقعا اینقدر صعب و ناممکن است؟

۴. شما فرهیختگان قطعا شنیده اید که امام این مردم نور چراغ بیت المال را برای صحبت شخصی اش خاموش کرد و امام فقید ما از کاغذ پاره ای برای ابلاغ فرمانش به زیر دستان نگذشت آیا هزینه پنجاه میلیونی برج میلاد برای گرامیداشت ثبت جهانی یزد اسراف نبود؟ چرا آورده های آن جشن را برای ملت شریف یزد تشریح نمی کنید؟

۵.چرا پاسخ نمی دهید سفره هفت سین بالای پنجاه میلیونی ریاست جمهوری از کدام ردیف بودجه پرداخت شده است؟ از جیب شخص خودتان خرج می کنید یا خدای نکرده در روز روشن بیت المال را به حراج گذاشته اید؟

۶. در شرایطی که دشمنان هر روز بودجه های کلان برای نفوذ در فرهنگ این مردم هزینه می‌کنند آیا نباید برای برنامه ریزی های فرهنگی از نخبگان و اندیشمندان شهر تقاضای همفکری و هم اندیشی کرد تا برنامه ای در شان مردم و با قوت که نماینده میراث دارالعباده و دارالعلم باشد مدون می شد؟

۷. گرفتن جشن در این سبک و سیاق و با چنین برنامه ای به چه میزان نشاط پایدار را در این شهر تزریق و تحکیم میکند؟ آیا نظر مردم را در رابطه با اینکه میخواهند شهرشان چگونه به جهان معرفی شود را پرسیده اید؟

مسئولین محترم استان و شهر یزد چنین برنامه های پرهزینه و پرحاشیه یا حاصل ندانستن است و یا نتیجه خود را به جهالت زدن و در هر دو حالت محکوم است.
ما فعالان دانشجویی و فرهنگی مجدانه پیگیر حق عرفی و قانونی خود برای شفاف سازی و پاسخگویی شما هستیم تا آن را به اطلاع مردم دیارمان برسانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ارسال نظرات