حجت الاسلام احمدی در نشست اخلاقی پایوران وسربازان ناحیه مرکزی یزد گفت: عقل معاش عقلی است که ما را پیوسته به امورات مادی سوق می دهد که این، در شان افراد ولایی وارزشی نیست.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۵۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام احمدی از اساتید برجسته اخلاق در نشست اخلاقی که با حضور پایوران وسربازان ناحیه مرکزی وحوزه های تابعه آن برگزار گردید گفت:وظیفه ما پاسداران، بنا به قول امام زین العابدین(ع) در صحیفه مبارکه سجادیه این است که خداوند متعال را در نزد مردم محبوب کنیم وهمانند مالک اشتر هزاران تیر را در نبردهای سهمگین به جان وبازوان پرقدرت خود بخریم.
وی در ادامه با بیان اینکه عقل معاش مناسب پایوران وافراد ارزشی نیست، بلکه عقل معاد که ما را همیشه به یاد خدا وقیامت سوق می دهد درخور شان ماست افزود: عنوان ودرجات ما، مدال های بندگی ماست؛ ما نمی توانیم از یک طرف ادعا کنیم سرباز کوچک ولایتیم واز طرفی خواستار جذب همه خویشاوندان با هر ذایقه ای باشیم که این دو با هم در تاقضند؛ چرا که پیامبر اکرم(ص) هم به خاطر دین، دست از نزدیکانش همچون عمو وغیره کشیدند وبا غریبه هایی همچون سلمان طرح دوستی ریختند.
این استاد اخلاق با اشاره به برخی از صفات نیکان ومقربین عنوان نمود:امر به معروف ونهی از منکر ما باید اصولی وملایم باشد که اگر ما بتوانیم طبق این رویه تاثیر گذار، کسی را عوض کنیم مانند این است که عالمی را زنده کرده ایم.
وی در پایان، خود بزرگ بینی را یکی از آفات مهم برشمرد وخاطرنشان کرد:دو قدم وگام در مسیر قرب الهی وجوددارد1-پا برروی هوی وهوس گذاردن و پای دیگر را در بهشت قراردادن؛همه ما باید همجون پیامبر بزرگوارمان در مسیر حق از ملامت هیچ ملامت کننده ای خسته وملول نشویم وفقط برای دین به میدان بیاییم ودر مقابل تحریم ها وسختی ها صبور باشیم.
ارسال نظرات