خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان ‌شرقی در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز با اشاره به جامعیت آیات قرآنی در رابطه با زندگی بشری، گفت: قرآن کریم برای همه رفتارها و امور بشری برنامه و توصیه دارد.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۳۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش با تاکید بر اهمیت جاری شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، تاکید کرد: عمل به آیات قرآنی، قلب و زندگی و همچنین جامعه بشری را نورانی می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاوت و حفظ مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است، یادآور شد: اگر زندگی انسان منطبق بر آیات قرآنی باشد، جامعه نیز نورانی می‌شود.

خدابخش با تاکید بر اینکه به عنوان یک مسلمان باید به قرآن عمل کنیم و اوامر و نواهی موجود در آن را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: با عمل به آیات قرآنی، آرامش قلبی انسان فراهم شده و جامعه نیز از بسیاری گرفتاری‌ها و آسیب‌ها نجات می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه باید از قرآن بینش بگیریم، یادآور شد: باید صدای تلاوت قرآن از خانه‌ها شنیده شده و جامعه با قرآن مانوس شده و در آیات قرآنی تدبر و تفسیر شود.

خدابخش افزود: عمل به قرآن، رفتار، فکر و قلب انسان را سلیم کرده و این قلب سلیم است که در آخرت کمک حال ما خواهد بود.

خدابخش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی توسط سازمان‌های مردم نهاد، گفت: خیل عظیمی از جوانان و نوجوانان در استان مشغول آموزش قرآن بوده و باید این فعالیت‌ها را توسعه دهیم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی کمر همت ببندیم.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در پایان تاکید کرد: به یقین هرکس که توفیق حفظ و تلاوت قرآن را دارد، قلبش نورانی شده و مشمول رحمت الهی است.

مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در آذربایجان‌ شرقی با شرکت 494 نفر از حافظان و قاریان قرآن، امروز ۱۷ تیر ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ارسال نظرات