فرمانده سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه گفت: اردو‌های جهادی بسیج سازندگی با حضور جهادگران بسیجی فرصتی فراهم کرده تا علاوه بر محرومیت زدائی و خودسازی، فرهنگ و روحیه کار جهادی را در جامعه گسترش دهد.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۲۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار علی نیک یاد در جلسه پشتیبانی اردو‌های جهادی بسیج سازندگی تربت حیدریه اظهار کرد: جهادگران بسیجی مصداق همان مجاهدان راه خدا هستند که در عرصه اردو‌های جهادی پا در رکاب خدمت به مردم مناطق محروم نهاده تا بخشی از مشکلات آنان بواسطه این اردو‌ها رفع شود.

وی مهمترین هدف اردو‌های جهادی را ترویج فرهنگ کار و روحیه جهادی در بین جوانان و بخصوص اهالی منطقه عنوان کرد و افزود: در شرایطی که روحیه تنبلی و سستی در حال رسوخ به طبقات مختلف جامعه است این اردو‌ها شرایطی فراهم کرده که همانطور توانستیم در دوران ذفاع مقدس با روحیه جهادی هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کنیم و به سربلندی از آن خارج شویم، فرهنگ کار و تلاش دسته جمعی و جهادی در جامعه نهادینه شود.

فرمانده سپاه تربت حیدریه از محرومیت زدائی در مناطق محروم بعنوان دومین اولویت اردو‌های جهادی یاد کرد و افزود: در این راستا اولویت نخست محرومیت زدائی در مناطق محروم احداث، بهسازی و مرمت منازل محرومین است و ساخت امکان عمومی و عام المنفعه که نفع آن برای همه مردم بشمار می‌رود در اولویت بعدی نیز قرار گرفته است.

نیک یاد خاطر نشان کرد: اردو‌های جهادی یک برنامه معرفتی کامل برای جهادگران بسیجی محسوب می‌شود و افرادیکه در طول روز به کار و تلاش برای رفع محرومیت‌ها مشغولند در اوقات شب با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی به خودسازی می‌پردازند.

فرمانده سپاه تربت حیدریه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرائی گفت: عرصه اردو‌های جهادی بسیج سازندگی ظرفیت بالائی را فراهم کرده تا دستگاه‌های اجرائی از بستر آن اهداف و برنامه‌های خود را نیز دنیال کنند.

معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه در ادامه این جلسه اظهار داشت: اردو‌های جهادی بسیج سازندگی تا به امروز توانسته شور و اشتیاق اهالی مناطق محروم را برای عمران و آبادانی منطقه خود افزایش دهد بطوریکه با حضور جهادگران بسیجی در یک منطقه محروم بسیاری از اهالی یار و مددکار این جوانان می‌شوند.

احسان کریمی از دستگاه‌های اجرائی خواست تا هر آنچه که در حوزه‌های مختلف در توان دارند پای کار بیاورند تا بتوانند از این اردو‌ها بنحو شایسته‌ای برای مردم بهره برداری کنند.

مسوول بسیج سازندگی تربت حیدریه بیان کرد: امسال بالغ بر ۱۶۰۰ نفر در قالب ۲۴ گروه جهادی اعم از جهادگران بسیجی حوزه‌های محلات، دانش آموزی، دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، مهندسین و فرهنگیان بمدت ۷۵ روز در منطقه هدف حضور خواهند داشت.

وی درپایان از دهستان رقیچه کدکن بعنوان منطقه هدف اردو‌های جهادی بسیج سازندگی یاد کرد و خاطر نشان کرد: دهستان رقیچه کدکن با ۱۳ روستا از ۱۶ تیرماه تا پایان شهریور میزبان بالغ بر یکهزار جهادگر بسیجی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها