عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با «بسیج»:

نرخ تورم بالا بیانگر عملکرد ضعیف نظام بانکی است

سیدجواد حسینی کیا با بیان اینکه نرخ تورم بالا و بی ثبات در اقتصاد ایران یکی از مهم ترین نشانه های عملکرد ضعیف نظام بانکی است افزود: یکی دیگر از ضعف های نظام بانکی در تجهیز منابع و تخصیص بهینه آن می باشد.
کد خبر: ۹۰۳۳۶۸۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

 سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نشانه های اصلی عملکرد ضعیف نظام بانکی در چند محور قابل طرح است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم بالا و بی ثبات در اقتصاد ایران یکی از مهم ترین نشانه های عملکرد ضعیف نظام بانکی است افزود: یکی دیگر از ضعف های نظام بانکی در تجهیز منابع و تخصیص بهینه آن می باشد.

 حسینی کیا خاطرنشان کرد: در واقع بانک ها از یک طرف برای تجهیز منابع مالی با مشکلات فراوانی مواجه هستند و از طرف دیگر و مهم تر از آن نحوه تخصیص منابع مالی میان بخش های اقتصادی توسط نظام بانکی بهینه نیست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خاتمه افزود: از دیگر نشانه های عملکرد ضعیف نظام بانکی می توان به بحران بدهی های معوق نظام بانکی اشاره کرد و نرخ تورم بالا و بی ثبات ، ضعف در تجهیز و تخصیص منابع مالیی و بحران بدهی های معوق در مجموع بیانگر عملکرد ضعیف نظام بانکی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار