خبرهای داغ:
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان نهاوند مطرح کرد
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان نهاوند گفت: این اداره اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و احداث 2 واحد صنعتی و 3 واحد کوچک روستایی در زمینه پرورش بوقلمون کرده است.
کد خبر: ۹۰۳۳۶۷۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

احداث 5 واحد پرورش بوقلمون به همت اداره بهبود تولیدات دامی نهاوندمنوچهر ترکمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در حاشیه بازدید از طرح پرورش بوقلمون در این شهرستان اظهار داشت: بوقلمون از پرنده‌های نیمه‌سنگین به شمار می‌آید و دارای نژادهای متنوعی است.

وی افزود: وزن بوقلمون ماده در نژادهای سنگین در سن 18 هفتگی در حدود 9 تا 10 کیلوگرم است و وزن بوقلمون نر به 14 تا 15 کیلو گرم می‌رسد.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان نهاوند تصریح کرد: لاشه گوشت بوقلمون شامل 60 درصد گوشت سفید و 40 درصد گوشت قرمز است که مزه این دو نوع گوشت از یکدیگر متمایز و بسیار لذیذ است.

وی عنوان کرد: گوشت بوقلمون از نظر پرتئین، املاح و اسید آمینه بسیار غنی و دارای کمترین میزان کلسترول است که برای بیماران قلبی و عروقی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

ترکمان با توجه به محاسن گوشت این پرنده و اشتغالزایی که در پی دارد، اظهار داشت: اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان نهاوند اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و احداث 2 واحد صنعتی و 3 واحد کوچک روستایی در زمینه پرورش بوقلمون کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که جوانان جویای کار این شهرستان با الگوبرداری از این چنین طرح‌های موفق با تلاش و همت مضاعف به رفع مشکل بیکاری و ایجاد منبع درآمد کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات