استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی بر پرهیز حجاج از هزینه کرد ارز برای خرید کالا‌های خارجی و ورود آن‌ها به عنوان سوغات به کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۳۶۲۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان  در جمع کارگزاران حج ۹۷ افزود: این زمان فرصتی برای طرح مسائل فی مابین بین ملت‌ها و گروه‌هایی اسلامی است که از جای جای دنیا به حج می‌آیند.
 
وی با تاکید بر این بیان امام خمینی (ره) که حج بی برائت؛ حج بی محتوا و بی روح است، تاکید کرد: کارگزاران حج در استان به این موضوع به طور ویژه بپردازند و توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این فرصت بی بدیل را خداوند فراهم کرده و تا دور همه جمع شویم و به تاکید امام فرصت وحدت جهان اسلام است، افزود: ممکن است در برخی مسائل با سایر گروه‌های جهان اسلام اختلاف نظر داشته باشیم که امری طبیعی است، اما وحدت و انسجام و اتحاد ملت‌های مسلمان به معنای دست برداشتن از اعتقادات مذهبی خود است و این ایام فرصتی می‌باشد برای تاکید و تکیه بر محور‌های وحدت امری که نیاز ضروری امروز جهان اسلام است.

وی به کارگزاران تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم برای برقراری نظم، امنیت و حفاظت و حراست از برقراری اعمال حجاج به بهترین شکل و انجام اعمال انجام شود و موضوع برائت از دشمنان و کفار که روح حج است هم از سوی روحانیون و مدیران کاروان‌ها تشریح شده و با جدیت و قوت برگزار گردد.

رشیدیان تصریح کرد: بدین منظور توجه به مطالب و جهت گیری‌های سیاسی حج که توسط نماینده، ولی فقیه در حج ارائه می‌شود و همراهی در مناسبت‌ها و مراسم‌ها بویژه در شرایط امسال یک امر جدی است.

رشیدیان گفت:: امروز فردی بی خرد و موجودی عجیب به نام ترامپ در آمریکا روی کار آمده که دارای خوی استکباری به معنای حداکثری است و به هیچ قاعده‌ای هم پایبند نیست.

وی با بیان اینکه او در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و تبلیغات روانی اصل را بر تضاد و تعارض با نظام جمهوری اسلامی گذاشته است که در واقع ناشی از تضاد و تعارض اساسی او با نگاه استقبلال طلبانه متکی بر ارزش‌های عزت و کرامت انسانی در نظام‌هایی مثل جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با نفی شرق و غرب و اتکا به ارزش‌های دینی وملی نگاهی جدید را مطرح کرده که پیروزی آن یعنی اضمحلال شوروری و آمریکا که در این میان این امر در مورد قدرت شرق حاصل شد و آمریکا هم از ناحیه این تفکر احساس خطر می‌کند که اگر توسعه یابد نمی‌تواند خوی سلطه جویانه خود را در جهان حفظ کند.

رشیدیان تصریح کرد: از این رو تمام قدرت، قوت و امکانات خود را برای شکست این تفکر به کارگرفته و امروز در وزارت خزانه داری آمریکا مجموعه‌ای برای رصد سیاست‌های اقتصادی آمریکاست که ۹۰ درصد تمرکز آن بر روی جمهوری اسلامی است.

وی با طرح این سئوال که آیا واقعا مشکلات حوزه بانوان ما حضور در ورزشگاه‌های فوتبال است؟ گفت: چرا حضور زنان ما در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مسئولیت‌های اجرایی، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان و بسیاری دیگر از بخش‌ها که با حفظ کرامت و شان آنان انطباق دارد، همه نادیده گرفته شده و شبکه‌های معاند و وابسته آنان بر روی این موضوع متمرکز شده اند.

*تمرکز دشمن بر آدرس‌های غلط و ایجاد جنگ روانی شدید

رشیدیان تصریح کرد: آدرس‌های غلط و جنگ روانی شدید، ایجاد مساله وتردید در بحث کارآیی و کارآمدی نظام و ایجاد ناامیدی وعدم اعتماد در مردم و القای بی آینده و بی پناه بودن مردم در این شرایط اقتصادی و توسعه و تقویت این تفکر که حاکمیت قدرت و طرحی برای حل مشکلات مردم ندارد، محور‌های مقابله امروز دشمن است.

وی تصریح کرد:همه دلیل اقدامات امروز آمریکا و ترامپ را می‌دانیم آنان ۴۰ سال تلاش کرده اند این نظام را به زمین بزند و از انواع شیوه‌ها و توطئه‌ها از حمله مستقیم و غیر مستقیم تا کودتا و گروه‌های برانداز و ... در این راستا بهره، اما این نظام در برابر همه این توطئه‌ها با اعتقاد و اعتماد به رهبری و ارزش‌های دینی و ملی خود ایستاد.

وی گفت: امروز دشمن می‌داند برای آنکه این کشور و نظام را بزند، باید به این بخش‌ها آسیب وارد کند و باید همه مراقب و هوشیار باشیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در عرصه بین المللی هم تلاش می‌کنند کشور ما را در انزوا و ملت ما را تحت فشار قرار دهد در عین آنکه شرایط امروز ما با گذشته بسیار متفاوت است و در همین شرایط نتوانسته حتی اروپا را با خود همراه کند، اما در هر صورت مشکلاتی را برای ما و مردم منطقه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به شیطنت‌ها و دخالت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه، چون یمن و بحرین، عراق و فلسطین و ... افزود: باید در سفر حج به این موضوع وابعاد آن توجه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاروان‌های حجاج خراسان رضوی به دلیل آنکه پیامبران و حاملان پیام امام رضا (ع) امام مهربانی‌ها هستند بایدبیشتر به این مباحث و تعامل و ارتباط با مسلمانان توجه کنند.

وی ادامه داد: شما سفیر امامی هستید که مظهر علم و آگاهی و عالم آل پیامبر (ص) و مظهر گفت و گو است و نماینده امام مهربانی و تعامل بوده و باید به معنای واقعی در این سفر حج نماینده و سفیر این امام باشید و در آنجا با همین روحیه زمینه تعامل و پیوند را ایجاد کنید.

*تاکید بر پرهیز از هزینه کرد ارز برای خرید کالا‌های خارجی از سوی حجاج

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی بر پرهیز حجاج از هزینه کرد ارز برای خرید کالا‌های خارجی و ورود آن‌ها به عنوان سوغات به کشور تاکید و عنوان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کرده اند که حجاج از فرصت حج برای تقویت معنویت بهره برده و این زمان را در بازار‌ها اتلاف نکنند و کارگزاران حج باید مردم را در این زمینه هدایت کنند.

وی تصریح کرد: به منظور حل مشکل حجاج برای خرید سوغات هماهنگی‌های از سوی حج و زیارت استان باید بخش‌های مرتبط صورت گرفته تا فهرست کالا‌هایی که می‌تواند به عنوان سوغات در اختیار حاجیان قرار گیرد در همین جا با کیفیت و قیمت مناسب سفارش داده شده و تامین شود و قبل از بازگشت حجاج به آن‌ها تحویل گردد.

وی ادامه داد: سوغاتی حاجی از سفر حج، عرفات، مشعر، منا، مکه و مدینه باید دعای خیر و تقویت معنویت درونی باشد که برای اقوام و دوستان و آشنایان به ارمغان می‌آورد.

رشیدیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی حجاج که به دلیل مشکلات خود دارو‌ها و کالا‌هایی خلاف قانون با خود به همراه می‌برند، گفت: این افراد موجب ایجاد مشکلاتی برای خود و هم کاروانی هایشان می‌شوند که برای جلوگیری از این امر بازرسی‌های ما دقیق و حتی بیرحمانه خواهد بود و به شدت با این موضوع برخورد می‌کنیم و افراد بدانند اگر گذرنامه کسی را گرفتیم از سفر حج محروم می‌شود.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم آبروی یک کاروان ون نظام جمهوری اسلامی به خاطر یک فرد به خطر بیافتد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها