خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده استان قزوین گزارشی از خدمات ارائه‌ شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب کمک‌هزینه ازدواج در سال ۹۶ ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۹۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ محمد صیادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند تحت حمایت از سرفصل‌های مهم حمایتی این نهاد در حوزه حمایت‌های اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان در قالب کمک‌هزینه جهیزیه به نو عروسان و هدیه ازدواج نو دامادهای تحت حمایت پرداخت میشود، افزود: هدف کمیته امداد از ارائه این خدمت به همراه دوره های آموزشی قبل ، حین و بعد از ازدواج ، توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، به موقع و آسان در بین جامعه هدف تحت حمایت، در این بخش است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین افزود: به ‌منظور کمک به تأمین 474 فقره جهیزیه و 282 مورد هدیه ازدواج به فرزندان مددجو و ازدواج مجدد 54 نفر از بانوان تحت حمایت و 32 فقره جهیزیه موردی طی سال گذشته به مبلغ دو میلیارد و 523 میلیون تومان پرداخت‌ شده که 319 فقره جهیزیه و هدیه ازدواج پرداخت‌شده به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان بوده است.
وی با بیان اینکه از مجموع کمک‌هزینه ازدواج پرداختی به جامعه هدف کمیته امداد استان قزوین در سال گذشته حدود یک میلیارد و 65 میلیون تومان از محل منابع داخلی این نهاد تأمین‌ شده است، افزود: بیش از 731 میلیون تومان نیز از محل کمک‌های مردمی ، 428 میلیون تومان از محل کمک حامیان و 298 میلیون تومان کمک موسسات خیریه در قالب کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند در سال گذشته هزینه شده است.
صیادی افزود: باهدف تحکیم نهاد خانواده و توجه به ابعاد معنوی جامعه هدف دوره‌های آموزشی متناسب با گروه‌های هدف در قالب آیین همسرداری و فرزند پروری و ... برای زوج‌های جوان تحت حمایت برگزارمی شود.
وی با دعوت از خیران و مؤسسات خیریه فعال در این بخش برای کمک به تأمین هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند، در قالب طرح کوثر گفت: خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان و یا شماره‌گیری با کد # ۰۲8*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه در تأمین هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین مشارکت کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها