خبرهای داغ:
ام السادات رخشنده: گردهمایی بزرگ حافظان حریم خانواده در روز ۲۴ تیرماه در روز میلاد حضرت معصومه(س) در سراسر استان و در ساری در بوستان ولایت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۸۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران در نشست خبری که در سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۱۵در مسجد گوهرشاد عده‌ای از هموطنان به اعتراض کشف حجاب رضاخان کشته شدند و این حادثه تاریحی سبب شد تا این هفته به هفته عفاف و حجاب نامیده شود.

ام‌السادات رخشنده، با بیان اینکه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب از 19 تا 25 تیرماه در سطح نواحی سپاه اجرا می‌شود، افزود: گردهمایی بزرگ حافظان حریم خانواده در روز ۲۴ تیرماه در  روز میلاد حضرت معصومه(س)  در سراسر استان و در ساری در  بوستان ولایت برگزار می‌شود.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: برگزاری نشست سبک ایرانی اسلامی با محوریت ترویج زندگی عفیفانه در همه پایگاه‌ها در سراسر استان، برگزاری کرسی آزاد اندیشی، نشست با دختران جوان با موضوع «حجاب آری»، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد اقتصاد مقاومتی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد، جشنواره «عروسک با حجاب من» برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های تیراندازی و ... از جمله برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است.
وی افزود: محور فعالیت‌های عفاف و حجاب آقایان هستند و حجاب محصول عفاف است و برخی از بانوان شاکی هستند که شوهرانشان هیچگونه حساسیتی نسبت بهتر از ترک حجاب ندارند.
رخشنده با بیان اینکه اغلب دانش‌آموزان شیرینی حجاب را درک نکرده‌اند، اظهار کرد: در جشنواره «عروسک با حجاب من» به دنبال این هستیم که عفاف و حجاب را به دانش آموزان به درستی تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه اغلب وسایل عفاف و حجاب گران قیمت است، افزود: تعویض چادر دست دوم با چادر نو یکی از برنامه‌های نمایشگاه عفاف حجاب است که از ۲۰ تیرماه در اداره فرهنگ و ارشاد با همکاری بسیج اداری و کارگری برپا می‌شود.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه بیش ۲ هزار برنامه در هفته عفاف و حجاب از سوی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران با همکاری مردم و دیگر دستگاه‌ها در سطح استان برگزار می‌شود.
وی برپایی ایستگاه‌های مشاوره‌ای در طول سال و در اماکن عمومی، تجلیل از دختران موفق و محجبه، تجلیل از برترین‌های قرآنی هر شهرستان و ... از برنامه هایی است که در قرار است در ۲۲ ناحیه سپاه کربلا برگزار شود.
این مسئول برگزاری نشست تخصصی و موضوعی برای اقشار بسیج، تبیین اهمیت عفاف و حجاب در سلامت روان من و جامعه، برگزاری نماز جماعت و.. را با همکاری سمن‌ها در سطح استان از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان است.
وی ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب مسئله‌ای است که همه مردم باید نسبت به رعایت آن حساس باشند و چنانچه همه مردم نسبت به بدحجابی تذکر شفاهی داشته باشند در کاهش این ناهنجاری موثر خواهد بود.

هفته عفاف و حجاب از ۱۸ تیر در استان با برنامه هایی همچون راهپیمایی وتجمع بانوان وآقایان با شعارمردمی مدافعان حریم خانواده به همراه طومار مطالبه گری مردمی از مسئولین درحمایت از حجاب و عفاف که به امضای شرکت کنندگان خواهد رسید.
 
اجرای همایش حجاب و عفاف در مصلی نماز جمعه، برپایی غرفه‌های مختلف (غرفه‌ی عکاسی رایگان از نونهالان محجبه) همراه خانواده با نام ثبت یک لحظه‌ی به یادماندنی و هدیه‌ی این عکس به خانواده به همراه توصیه‌های مهارت‌های زندگی، مشاوره‌ی خانواده و دینی-مذهبی با همکاری بسیج طلاب و حوزه علمیه‌ی خواهران) برگزاری تریبون آزاد با موضوع عترت علوی تا حجاب فاطمی، همایش گفتمان دختران دیروز و مادران امروز، تهیه‌ی مستند از زندگی دختران جوان نخبه، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی-هنری در سطح پایگاه‌ها، مسابقه‌ی نقاشی کودکان، اجرای نمایش خیابانی عترت علوی در پارک ولیعصر، برگزاری اردوی حلقه‌های صالحین در پارک در طول هفته، مسابقه‌ی پیامکی فرهنگی-هنری، اکران فیلم رایگان در طول هفته در سینما حر شهرستان، پیاده روی بانوان محجبه و تجلیل از بانوان محجبه‌ی دختر، کارگاه‌های آموزشی سلامت و بهداشت جسم و روان، مسابقات کتابخوانی با موضوع عفاف و حجاب، نشست بصیرتی با موضوع فوائد حجاب از دیدگاه ائمه از جمله مهمترین برنامه های هفته حجاب و عفاف در مازندران است.
ارسال نظرات