سردار سیف در دهمین جلسه شورای عشایر استان تهران :
دهمین جلسه شورای عشایر تهران به ریاست استاندار تهران، سردار سیف و رئیس سازمان امور عشایر کشور و فرمانداران و روسای ادارات مرتبط با جامعه عشایر تهران در منطقه دشت لار و سد لتیان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۴۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
 
به گزارش  سرویس بسیج عشایری کشور خبرگزاری بسیج،، دهمین جلسه شورای عشایر استان تهران به ریاست مهندس مقیمی، استاندار تهران، سردار سیف مسئول بسیج عشایری کشور، مهندس قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور و فرماندارن و روسای ادارات مرتبط با جامعه عشایر استان تهران در منطقه دشت لار و سد لتیان برگزار شد.


ابتدا استاندار تهران و هیئت همراه با حضور در مناطق عشایری و بازدید از این مناطق از نزدیک با عشایر دیدار نموده و از مشکلات ایشان مطلع شدند.

مهندس مقیمی ، جامعه عشایری استان را افرادی پربازده در طول چند دهه گذشته توصیف کردوافزود:این قشر زحمتکش و بی ادعا علیرغم همه محرومیت ها همواره پربازده و کم مصرف بوده و در فرایند توسعه نقشی بی بدیل در استان تهران داشته اند. مقیمی با بیان این مطلب که مساعدت عشایر از لحاظ نیروی کار به توسعه اقتصادی به لحاظ کیفی را باید افزایش دهیم ، تأکیدکرد: از لحاظ عرضه مواد غذایی نقش عشایر به سبب دارا بودن بخشی از دامهای موجود در استان و پاسخ گفتن به تقاضای فزاینده گوشت و مواد لبنی در جریان توسعه اقتصادی قابل ملاحظه بوده است.

در ادامه ،دبیر جلسه، مصوبات نهمین شورای برگزار شده در سال گذشته را قرائت کرده و نهادهای متولی نسبت به اقدامات انجام شده در این خصوص گزارش خود را ارائه نمودند.

سردار سیف در این جلسه ضمن انتقاد از بعضی از دستورالعمل های دست و پاگیر و سختگیرانه، گفت: بعضی از دستورالعمل های رضاخانی مانع توسعه و پیشرفت عشایرند.

وی در ادامه از آمادگی بسیج برای ارائه خدمات محرومیت زدایی در قالب تهیه سرویس های بهداشتی سیار و حمام و تانکر های آب با پنجاه درصد هزینه به عشایر خبر داد که با استقبال استاندار و هیئت همراه و نمایندگان عشایر مواجه شد.

کلهر نماینده عشایر استان در این جلسه از تخریب سرویس های بهداشتی و سنگچین های عشایر به شدت انتقاد کرده و گفت: عشایر خود را حافظان محیط زیست می دانند و سازمان محیط زیست می بایست جهت حفظ مراتع و ذخایر طبیعی دشت لار از ظرفیت های عظیم عشایری استفاده نماید و نسبت به ایجاد چند پاسگاه دیگر در منطقه اقدام نماید.

ارسال نظرات