فرماندار بیجار گفت: برای رفع مشکلات و موانع توسعه روستا‌های شهرستان در هر بخش یک شورای توسعه روستایی با عضویت ائمه جمعه و جماعت، بخشداران، دهیاران، شورا‌های اسلامی و نخبگان منطقه تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۰۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر ورمقانی در شورای اداری این شهرستان که در شهر حسن آباد برگزار شد، اظهار داشت: شورای توسعه روستا، وظیفه دارد با شناسایی مشکلات و اولویت بندی آنها، به ترتیب برای رفع موارد مهم و اساسی با همکاری و همیاری ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان اقدام کند.

وی با اشاره به نقش سازنده و راهگشای تعاون و همکاری در رفع موانع و مشکلات افزود: مردم می‌توانند با ایجاد تعاونی‌ها با مشورت و همفکری بسیاری از مشکلات پیچیده را حل و فصل کنند البته ایجاد تعاونی در بیجار با استقبال مناسبی مواجه نیست.

فرماندار بیجار با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی معادن آهن در منطقه کرانی تاکید کرد: از برکت وجود این معادن در منطقه حسن آباد، باید بیش از ۸۰ درصد کمک‌های مالی معدن در همان منطقه برای رفاه حال مردم صرف عمران و آبادنی شود.

ورمقانی یادآور شد: کمک‌های مالی که معادن به منطقه دارند باید در راستای مصوبات شورای توسعه روستایی و تحت نظارت دقیق آن‌ها در بخش‌های مختلف عمران و آبادانی هزینه شود.

رئیس شورای اداری بیجار با بیان اینکه در بحث اشتغال پایدار روستایی غفلت‌هایی صورت گرفته است، گفت: بخشداران و شورا‌های شهر و روستا باید برای ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های طبیعی و پتانسیل‌های موجود به بهترین طریق استفاده کنند.

وی با اشاره به شهرت جهانی انگور قرمز حسن آباد اضافه کرد: کیفیت برتر و شهرت این انگور قرمز در صورت توجه و همت مسئولان و مردم می‌تواند برای جوانان منطقه یک اشتغال پر سود و پایدار ایجاد کند.

ورمقانی اظهار داشت: برگزاری جشنواره انگور در شهر حسن آباد باید با هدف معرفی ظرفیت تولید انگور، بسته بندی و صادرات این محصول باشد که در این صورت می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان موثر باشد.

امام جمعه حسن آباد هم در این جلسه گفت: این شهر از ظرفیت‌های اقتصادی مهمی همچون معادن سنگ آهن، سطح زیر کشت گندم، تولید انگور قرمز و تولید صنایع دستی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدباقر احدی با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره این شهر تاکید کرد: پروژه شهرک صنعتی با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال، کمپ گردشگری قم چقای با هشت میلیارد ریال، تصفیه خانه فاضلاب، زورخانه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، استخر سرپوشیده و بسیاری طرح دیگر از جمله مواردی است که در چند سال اخیر بدون پیشرفت و اعتبار جاری نیمه کاره رها شده اند.

وی یادآور شد: بیش از ۹۹ درصد مردم بخش کرانی در انتخابات ریاست جمهوری و شورهاای اسلامی مشارکت داشتند که این خود سند محکمی برای حضور مردم و حمایت شان از دولت و نظام اسلامی است لذا شایسته دریافت خدمات بهتر هستند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات