درآمد ۲۱ میلیون تومانی مددجوی کمیته امداد از فروش فرآورده های دامی

مددجو موفق کمیته امداد شهرستان نیمروز آغاز کارش با استفاده از تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی این نهاد و آورده شخصی طرح گاوداری اجرا کرد و معمولا سالانه ۲۱ میلیون تومانی از فروش فرآورده های لبنی و گوشت کسب درآمد می کند.
کد خبر: ۹۰۳۳۴۹۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلو چستان، اشتغال‌های کوچک و خانگی یکی از مهم‌ترین راهکار‌های ایجاد اشتغال بوده و تاثیرپذیری این طرح‌ها در تولید ناخالص ملی و برای تحقق اقتصاد مقاومتی کاملاً مشهود است.

توسعه کسب و کار‌های خرد مانند طرح‌های صنایع دستی، انواع محصولات باغی و زراعی، دام پروری، خدماتی، حمل و نقل و شیلات علاوه بر درآمدزایی زمینه ساز اشتغال زایی در مناطق شهری و روستایی است.

پرویز پودینه بحری یکی از مددجویان موفق طرح خودکفایی و اشتغال زایی این نهاد بوده که پرورش دهنده ۲۰ گاو و گوساله گوشتی در شهرستان نیمروز است.

وی با اشاره به نحوه ورودش به عرصه گاوداری گفت: شغل پدرم گاوداری بود که باعث شد کم کم به این شغل علاقمند شوم تا اینکه زمان گذشت و پس از فوت پدرم مشغول تحصیل یا کسب مهارت‌های ورود به بازار کار شدم، ابتدا مشغول صیادی، اما با علاقه بسیاری که به حرفه اجداد خود داشتم تصمیم گرفتم خودم گاوداری راه اندازی کنم.

وی افزود: در این زمینه با مراجعه به کمیته امداد و مشاوره در زمینه وام خودکفایی از تسهیلات استفاده کردم به طوری که با پیگیری و نظارت این نهاد در طرح خود موفق هستم.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان نیمروز با اشاره به اینکه تلاش و پشتکار، توکل برخدا و حمایت کمیته امداد از عوامل موفقیتم است، ادامه داد: شروع کارم با سه گاو بود، اما با توسعه کارم در گاوداری و افزایش تعداد گاو‌ها زمینه اشتغال برای سه فرزند پسرم و دو نفر جوان جویای کار نیز فراهم شد و الان با هم کار پرورش گاو شیری را در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌دهیم.

پودینه با اشاره به اینکه از فروش شیر این گاو‌ها و تولید پنیر، روغن و کشک کسب درآمد می‌کنم، تصریح کرد: هم اکنون وضعیت گاوداری موجب شد در روزی ۵۰ کیلو شیر تولید شود که این شیر را کارخانه شیر خریداری می‌کند. همچنین فرآورده‌های دامی علاوه بر تامین نیاز شهروندان نیمروزی و با همکاری کارخانه‌های تولید لبنیات به شهرستان‌های مجاور صادر می‌شود.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان نیمروز اظهارداشت:ابتدا حداقل سرمایه ام برای شروع کار ۱۵ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال زایی کمیته امدادبود، ۵۵ میلیون تومان آورده خودم بوده و الان سرمایه فعلی طرح ۸۰ میلیون تومان است. از درآمدم راضی هستم به طوری که با این درآمد کمک خرج مایحتاج مادر و خانواده خود هستم.

پودینه با اشاره به چشم انداز آینده شغلی خود گفت: درحال حاضر میانگین درآمد ماهانه مزرعه پرورش گاو شیری با کسر هزینه‌های جاری مانند آب و برق ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است و امیدوار هستم با حمایت این نهاد در آینده بتوانم طرح گاوداری را توسعه دهم.

وی افزود: بالا بردن اعتماد به نفس، بالا بودن انگیزه کاری، موفق بودن در جامعه از جمله آثار غیر اقتصادی بعد از ایجاد اشتغال بر زندگی خانواده من است.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان نیمروز گفت: همچنین باید دولت به جوان‌ها کمک کند البته با تلاش، همت، توکل برخدا و حمایت کمیته امداد می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و در مسیر موفقیت گام برداشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار