نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس گفت: ایجاد اختلاف در شرایط امروز کشور خیانت به کشور است و باید همگان درخصوص رفع مشکلات کشور با یکدیگر منسجم شوند
کد خبر: ۹۰۳۳۴۲۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس در نشست با دهیاران روستاهای شهرستان محلات گفت : امروز دهیاری ها بر اساس مصوبه مجلس به عنوان یک سازمان تلقی می شوند که می توانند با شرکت ها و اداره ها قرارداد ببندند و جایگاه برجسته ای دارند که بر همین اساس بر اساس مصوبه مجلس از ارزش افزوده به آنها بودجه تعلق می گیرد که بر اساس قانون با مصوبه شوراهای روستا هزینه می شود.

سلیمی گفت : بودجه دهیاریها بودجه اندکی است و بر اساس سرانه جمعیت روستا به آنها توزیع می شود که باید درهنگام آمارگیری روستاها توجه کافی صورت بگیرد.

وی افزود : مجلس در بحث استخدام دهیاران آمادگی کافی دارد ولی مستقیما نمی تواند در این زمینه طرح بیاورد چون بدلیل وجود بار مالی برای دولت، شورای نگهبان این طرح را برمی گرداند، برهمین اساس با وزارت کشور،سازمان دهیاریها و دولت محترم رایزنی کرده ایم و درصورتی که دراین خصوص لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود، مجلس خارج از نوبت بحث تعیین تکلیف استخدام دهیاران را بررسی خواهد کرد و در این زمینه آمادگی کافی داریم.

سلیمی گفت:در سرعت دهی به امور روستاها باید اقدام شود و با استفاده از ظرفیت داخلی روستاها امور را انجام دادبا راه اندازی تعاونی دهیاری ها میتوان علاوه بر سرویس دهی به اعضای شورا و دهیاران، برای دهیاریها نیز می تواند منبع درآمدی تلقی شوداین تعاونیها در برخی نقاط کشور راه اندازی شده و موفق عمل کرده است.

وی افزود: سعی شود حتی المقدور انجام امور به صورت امانی به دهیاریها واگذار شود، بعنوان مثال ساخت زمین های چمن مصنوعی و خانه های ورزش روستایی را می توان به دهیاریها واگذار کرد و قطعا دهیاریها با هزینه کمتری اقدام به ساخت این پروژه ها خواهند کرد.

وی درخصوص اشتغالزایی درروستاهاگفت:مصوبات خوبی دربحث اشتغال روستایی داشتیم که یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در مجلس مصوب شد که باید از این امکان بهره برداری کافی صورت پذیرد.

سلیمی گفت:یارانه سوخت طبق قانون باید به سازمان دهیاریها تعلق میگرفت که متاسفانه به سازمان هدفمندی یارانه ها تعلق گرفت که درهفته گذشته درمجلس به این موضوع اعتراض کردیم و بافوریت به دنبال اصلاح آن هستیم تا بودجه شهرداری ها ودهیاری ها کاهش نیابدکشور باید علمی وفنی اداره شود تا تصمیمات برای کشور موج آفرینی نکند.

همچنین گفت:در شورای پول واعتبار تصمیم به کاهش سودهای بانکی گرفتند واین تصمیم باعث شد تا پولها از بانکها خارج شده وبرای کشور مشکل آفرین شودنقدینگی مانند یک اژدهاست که همه چیز را میبلعد، اکنون یک ترلیون و هفتصدهزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که این سیل سرگردان به هرکجا وارد شود، خرابی به بار می آورد، این نقدینگی به بازار سکه، ارز، اتومبیل و ملک و سایر بخشها آسیب جدی وارد کرده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد:ایجاد اختلاف در شرایط امروز کشور خیانت به کشور است و باید همگان درخصوص رفع مشکلات کشور با یکدیگر منسجم شوند و افرادی در داخل دولت و مجلس با کم کاری خودشان به کشور ضربه می زنند و این افراد کم کار باید جای خود را به افراد با انرژی تازه دهنداز تحریمها میتوان با استفاده از ظرفیتهای داخلی و انسجام ملی عبور کرد و نباید تنها دست خود را به سوی کشورهای اروپایی دراز کنیم، اروپاییها امروز به دنبال گرفتن زمان از ما هستند و با آمریکاییها تقسیم کار کرده اند و نقش پلیس خوب و پلیس بد را ایفا می کنند‌، درواقع اروپاییها بدنبال این هستند که ما را دربرجام نگاه دارند و آمریکاییها تحریمها را برگردانند.

 انهای پیام/

ارسال نظرات