کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جریانی که روزی چهره آمریکا را بزک می‌کرد، امروز به دنبال ترساندن مردم از قدرت پوشالی آمریکا است؛ گفت: این جریان غرب‌گرا حل معضلات را درگرو عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های استکبار می‌داند.
کد خبر: ۹۰۳۳۴۲۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۸
به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از یزد، حامد حرزاده روز گذشته در نشست بصیرتی در جمع پایوریان و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با اشاره اینکه هفته‌ای که گذشت به دلیل جنایت‌های آمریکا و تروریست‌های وابسته به استکبار در کشور از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گرفته است، گفت: حاکمیت آمریکا، به‌عنوان سردمدار استکبار جهانی برای دست‌یابی به خواسته‌ها و اهداف پلید خود از هیچ ظلم و حیله‌ای علیه مردم دنیا دریغ نکرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حاکمیت مستکبر آمریکا برای جلوگیری از مهاجرت به این کشور حاضر شد تا کودکان مهاجرین را از والدین خود جدا کند و با آن‌ها بدترین رفتارها را داشته باشد، عنوان کرد: این رفتار ظالمانه نمود چهره واقعی آمریکاست.

حرزاده با یادآوری حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷، اظهار داشت: پس این جنایت ظالمانه و آشکار، آمریکا حتی حاضر به عذرخواهی نشد و علاوه بر این فرمانده این ناو موردتقدیر قرار گرفت.

وی در ادامه بابیان اینکه اگر در آن زمان توان موشکی و قدرت نظامی امروز را داشتیم، هرگز آمریکا جرئت چنین جنایتی نداشت، عنوان کرد: به برکت قدرت بی‌نظیر نظامی کشور و جان‌فشانی‌ها و شجاعت‌های نیروهای امنیتی ایران اسلامی، امروز دشمنان حتی جرئت نزدیک شدن به مرزهای کشور و کوچک‌ترین جسارتی را ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی اقتدار را عامل اصلی امنیت دانست و بیان داشت: هرکجا در برخورد با دشمنان از خود اقتدار نشان دادیم و باصلابت مقابل زیاده‌خواهی‌های آن‌ها ایستادگی کردیم، دشمن عقب‌نشینی کرد و ما به سمت پیشرفت حرکت کردیم.

حر زاده ادامه داد: علی‌رغم اینکه مدت‌ها است دشمنان از توان و قدرت نظامی و دست برتر کشور در عرصه دفاعی و امنیتی آگاه هستند و به این موضوع نیز اعتراف کرده‌اند، اما بااین‌وجود برخی جریان‌های داخلی که در سال‌های گذشته برای بزک کردن چهره ظالمانه و استکباری آمریکا تلاش می‌کردند، امروز سعی دارند تا افکار عمومی جامعه را از جنگ با آمریکا بترسانند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و دشمنان ما حتی در عراق و سوریه و یمن نیز نتوانستند به اهداف خود برسند و زمین‌گیر شدند، تصریح کرد: جریانی با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای درصدد است تا با ترساندن جامعه و فریب مردم، کشور را به سمت پذیرش خواسته‌های غیرمنطقی و ظالمانه غرب سوق دهد که در این صورت توان بازدارندگی کشور کاهش می‌یابد و به اقتدار ایران اسلامی که عامل امنیت و سرافرازی آن است خدشه وارد می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه نتیجه راهبرد اعتماد و مذاکره با آمریکا و غرب برجامی بود که امروز به گفته مسئولین وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده در کما است و فاقد هرگونه اعتبار و ارزش است؛ عنوان کرد: تجربه مذاکره و اعتماد به غرب و آمریکا به همه نشان داد که وعده‌های دشمنان بی‌اساس است و تنها راه پیشرفت و تعالی کشور تکیه به توان داخلی، حفظ انسجام ملی و حرکت در مسیر اقتدار و صلابت است.

حرزاده بابیان اینکه امروز نیز شاهد این هستیم که دشمنان با حیله‌ای جدید تلاش می‌کنند تا با نگه داشتن ایران در برجام مانع پیشرفت کشور شوند و از طرفی با وضع تحریم‌ها به دنبال افزایش فشار به کشور هستند، اظهار داشت: جریان غرب‌گرای کشور نیز بار دیگر حل معضلات را درگرو حفظ برجامی که از روح و جسم آن چیزی باقی نمانده می‌داند و در تلاش است تا کشور را به سمت توافقی بدتر از برجام با غرب و عقب‌نشینی در برابر استکبار سوق دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات اقتصادی کشور یادآور شد: با مطالبه گری مردم و رسانه ها، لیست‌هایی از دریافت‌کنندگان ارز ارزان‌قیمت منتشر شد که در آن لیست مواردی فروانی وجود داشت که نشان‌دهنده سوء تدبیرها و ضعف مدیریتی و ساختاری است.

این کارشناس مسائل سیاسی در این خصوص ادامه داد: استفاده از مجوز واردات مایحتاج کشور برای وارد کردن لوازم منزل و موبایل، عدم تدبیر و مدیریت در عرضه سکه و ارز و ضعف در مدیریت بازار دلیل بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور است که با تلاش جهاد گونه مسئولین و تغییر دادن شیوه مدیریتی و اجرایی قابل‌حل است.

حرزداه بابیان اینکه تکیه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌ها و تولیدات درون کشور به‌منظور حل معضلات و حرکت در مسیر پیشرفت و رونق اقتصاد، اصلی پذیرفته‌شده است و در عمل باید به آن توجه کرد؛ اذعان کرد: بااین‌وجود شاهد این هستیم که هنوز برای جلوگیری از واردات بی‌رویه اقدامی اساسی و درخور صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: به‌طور مثال باوجوداینکه چند مجموعه واگن سازی در کشور فعالیت می‌کنند و علی‌رغم توانایی‌های مطلوبی که دارند با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، شاهد این بودیم که هفته گذشته برای واردات واگن، قراردادی سنگین با خارج کشور منعقد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان ‌بر لزوم تداوم مطالبه گری مردم و رسانه‌ها از مسئولین برای شفاف‌سازی و اصلاح شیوه اجرایی و مدیریتی اقتصاد کشور تأکید کرد و افزود: حل معضلات امروز کشور درگرو اعتماد جدی به توانایی‌های داخل کشور، تکیه به ظرفیت نیروی جوان ایران اسلامی و مدیریتی جهادی است.

ارسال نظرات