مسئول جامعه زنان شهرستان ساوه گفت:در اسلام، حجاب مانع گمراهي و خودنمایی و حافظ حرمت و آداب عفت حيا و حضور بانوان در جامعه است. هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظايف و رسالت اساسي خويش را انجام دهد.
کد خبر: ۹۰۳۳۴۰۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه ؛ مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان ساوه با بیان اینکه هفته حجاب و عفاف از 19 تا 25 تیرماه است گفت: این هفته با رویکرد گرامیداشت قیام گوهرشاد ویادآوری کشتار بی رحمانه2000 نفر توسط عمال رضاخانی و بلند نمودن فریاد مظلومیت مدافعین حجاب در صحن گوهر شاد  و همچنین "جامعه ،حریم خصوصی نیست" برگزار می گردد.

زهرا غفاری  همچنین شعار هفته «عفاف و حجاب»  را " جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد ،عظیم ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب- خطی که با خون گرفتیم" عنوان کرد.

غفاری در اهمیت عفاف و حجاب در اسلام گفت: ازنظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد، بلکه نوعي پرده است که در روابط ميان زن و مرد وجود دارد. در اسلام، حجاب مانع گمراهي و خودنمایی و حافظ حرمت و آداب عفت حيا است. هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظايف و رسالت اساسي خويش را انجام دهد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند و از سالهای بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است..

وی در خصوص روز شمار هفته «عفاف و حجاب» نیز گفت: برای 19 تیرماه " عفاف و حجاب ، احترام به خویشتن ، حقوق شهروندی" تعیین شده است ،20تیر "عفاف و حجاب ، مظهر وقار ،آرامش خانواده" که در این روزهمایشی با حضور ورزشکاران برگزار می گردد ،21 تیر "عفاف و حجاب ، اصالت ایرانی ، هویت اسلامی" که روز ملی "عفاف و حجاب" است واجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده»  با  قرائت بیانیه و توزیع بروشورهایی با عنوان تأثیر حجاب در امنیت روانی جامعه برگزار خواهد شد.

زهرا غفاری مسئول بسیج جامعه زنان ساوه در ادامه گفت : 22 تیر ماه به نام" عفاف و حجاب ، جهاد کبیر وصیت شهیدان " و23 تیر" عفاف وحجاب ،نیاز جهانی" که که مناسبت ملی آن" روز تعامل و گفتگوی سازنده جهان" نیز می می باشد و روز 24تیر ماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام ا... علیها)روز"عفاف و حجاب،فریضه الهی، سیره فاطمی(سلام ا... علیها) نامگذاری شده است و   روز دوشنبه 25 تیر ماه نیز عنوان "روز عفاف وحجاب،امنیت اخلاقی نشاط اجتماعی" تعیین  شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات