شنبه‌های انقلاب(12)/ پروفسور مریم رزاقی در کمیته زنان و خانوده:
زراقی گفت: در رژیم منحوس پهلوی از زیبایی زن استفاده می شد نه از علم آن؛ آیا در ایران حقوق زن بیشتر حفظ می شود یا آمستردام که زنان را در ویترین می گذارند و می فروشند.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۸۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پروفسور مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان در دوازدهمین شنبه انقلاب با محور زنان و خانواده که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی درمنزل خانم رقیه حداد برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: انقلاب برای استقلال انجام شد، قبل از انقلاب هر آنچه که آمریکا می گفت باید انجام می شد.

وی ادامه داد: خارجی ها قصد داشتند فساد را وارد کشور کنند و تا حدودی توانستند آن را با موضوع آزادی زن رقم بزنند.  

رزاقی با اشاره به استفاده ابزاری از زن قبل از انقلاب گفت: در رژیم منحوس پهلوی از زیبایی زن استفاده می شد نه از علم آن؛ آیا در ایران حقوق زن بیشتر حفظ می شود یا آمستردام که زنان را در ویترین می گذارند و می فروشند.

این پزشک متخصص تصریح کرد: اسلام و فرامین آن برای حفظ حقوق زنان است و این موضوعی است که اسلام را با سایر ادیان متمایز می کند.

رزاقی با بیان اینکه پس از انقلاب با یک استدلال جهانی مواجه شدیم که دموکراسی را وارونه جلوه می داد بیان کرد: در همین راستا آمریکا به همه کشورها دستور می‌دهد و ظلم می‌کند  و این نمونه عینی استبداد است.

این پزشک متخصص با اشاره به سواستفاده از جایگاه زن در سایر کشورها تشریح کرد: علیرغم اینکه زن در کشور های خارجی به درجات بالا می رسد اما در موارد زیادی از آنها سو استفاده جنسی شده و در حقیقت از زن استفاده تجاری می‌شود.

این چهره موفق  علمی کشورمان ادامه داد: اگر فیلم های قبل از انقلاب را بررسی کنیم خواهیم دید که زن تنها یک رقاص در میان مردان هیز بود اما اکنون زن در سینما به عنوان شخصیت علمی شناخته می شود و زن را به عنوان یک فرد وارسته نشان می دهند.

وی با اشاره به جایگاه علمی زنان قبل از انقلاب اسلامی گفت: تعداد اساتید زن در زمان پهلوی بسیار کم بود و آن تعدادی که وجود داشت نیز مورد تمسخر قرار می گرفتند و در کنگره های مختلف نیز از زنان استفاده نمی شد.

رزاقی ادامه داد: اکنون تعداد اساتید خانم بسیار زیاد است و زنان در همه عرصه های علم وارد شده اند به گونه ای که کشورهای منظقه از ایران الگو گرفته اند و از این رو در کنگره ها حاضر می شوند.

این پزشک متخصص اظهار داشت: در صدر اسلام زنان در عرصه های مختلف اجتماع حضور داشتند و اسلام جایگاه شخصیتی و لیاقتی به آنها داده بود و در این بین هیچ تبعیضی وجود نداشت. به طور مثال حضور حضرت فاطمه(س) در بین اقشار مختلف جامعه و همچنین و نطق حضرت زینب(س) در کاخ یزید نمونه ای از حضور زن در عرصه اجتماعی است.

وی با اشاره به نگاه ویژه اسلام به زنان تصریح کرد: زنان باید نسبت به جایگاه خود در جامعه آگاه شوند و بدانند که نباید موجبات لذت مردان را فراهم کنند و لازم است تا زنان دارای شخصیت اجتماعی برای خود باشند؛ اسلام فقط می گوید اجازه ندهید از زن استفاده ابزاری شود.

رزاقی در بخشی از نشست در پاسخ به سوالی در خصوص ازدواج دختر در قبل از 18 سال گفت: مسلما ازدواج کردن در سنین پایین موجب پیشرفت می شود اکنون موانع ازدواج زیاد شده و عده ای رو به سنت روابط نامشروع می برند و نام این موضوع را تمدن می گذارند.

این پزشک متخصص ادامه داد: بنده در 17 سالگی عقد کردم و در آن زمان اگر مدرسه متوجه این موضوع می شد من را از مدرسه اخراج می کرد اما شرط خانواده برای ازدواج، ادامه تحصیلات من بود و اکنون با حمایت خانواده خود مراحل علمی بالارا پشت سر گذاشته ام.  

رزاقی در پایان گفت: پدر، مادر و رسانه ها در فرهنگ سازی ازدواج و آمادگی قبل از آن نقش بسزایی دارند؛ اکنون فرهنگ ها ارتقا یافته و مردان و زنان در مدیریت خانواده همراه هستند اما ظرفیت بیشتر برای کار در این حوزه حضور دارد.

ارسال نظرات