مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

عُجب و کبراعظم صفات رذیله است/ کبر؛ مهمترین عامل انحراف شیطان

به منظور ارتقاء بینش اعتقادی؛ تربیت و آموزش عقیدتی ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری کلاس نورمبین نمود.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۷۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در این کلاس گفت:عُجب یعنی اینکه انسان خود را از همه بالاتر ببیند، ولی اگر بحث مقایسه باشد موضوع کبر مطرح می‌شود. کبر یعنی مقایسه خود با دیگران خطرناک است. عُجب و کبر اعظم صفات رذیله است. مهمترین عاملی که باعث انحراف شیطان شد همین کبر بود. بیت المعمور، خانه‌ای در آسمان چهارم یا هفتم، مُحاذی (برابر یا مقابلِ) خانۀ کعبه است که فرشتگان در آنجا همواره مشغول عبادت و طوافاند. وقتی پیغمبر از معراج بر می‌گشتند شیطان به ایشان گفت که در آسمان چهارم منبری که افتاده بود، دیدید؛ این منبر برای من بوده و من مدرس ملائکه بودم.
وی در ادامه افزود:ما همیشه ظاهر زندگی خودمان نرا با دیگران مقایسه می‌کنیم، ولی در حقیقت باطن زندگی‌ها به شکل دیگری است. در روایات داریم کسانی که متکبرند مثل مورچه محشور می‌شوند تا پایمال و خرد شوند. از نشانه‌های افراد متواضع این است که اگر حق با او نبود و حق با دیگران است تواضع از خود نشان بدهد. اگر در مجلسی وارد شود و بنا است در مکانی پایین تری بنشیند در خودش احساس کوچکی حضرت امام صادق (ع) می‌فرمایند تواضع آن است که اگر فرد در جایی که در شأنش نیست قرار بگیرد نارحت نشود.
وی همچنین اذعان کرد:پیشی گرفتن در سلام کردن نشانه دیگری از انسان متواضع است. اگر فقیری ما را دعوت کرد با احترام با او برخورد کنیم روزگار آنقدر چرخ می‌خورد که رئیس می‌شود مرئوس و مرئوس می‌شود رئیس، هم سفره بودن با انسان‌های فقیر از نشانه‌های انسان متواضع است. خداوند از ما می‌خواهد تا عبد الله بشویم رسول خدا اول عبد الله شد بعد رسول خدا، تمام نگاه ما به حضرت حق باشد و عزت را از آن حضرت حق بدانیم.
ارسال نظرات