امام‌جمعه اردکان:

امروز فصل خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات کشور است/حجاب امروز ما میراث خون شهداست

امام‌جمعه اردکان با اشاره بهاوضاع اقتصادی کشور گفت: امروز فصل خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات کشور است.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۵۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با تسلیت فرارسیدنسالروز شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) گفت: اسلام حقیقی، اسلام مذهب تشیع و اسلام مکتب پیامبر اکرم و اهل‌بیت است.
وی افزود: شیعه در چند دوره ازجمله در زمان پیامبر اسلام، در زمان امام صادق، در دوره آل‌بویه و صفویه و در زمان انقلاب اسلامی توانست حرف خود را بزند و معارف خود را تبیین کند. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حکومتی به نام شیعه تشکیل شد و این بی‌سابقه بوده است. شیعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آن‌چنان در دنیا مطرح‌شده است که می‌توانیم بگوییم در هیچ دوره‌ایاین‌گونه معرفی نشده است. این به برکت انقلاب، نظام و خون شهداست.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: گاهی در کشور اتفاقاتی می‌افتد که خانواده‌های شهدا ناراحت می‌شوند ما به این خانواده‌هامی‌گوییم که شما نگران خون فرزند خود نباشید فرزندان شما برای ترویج و حفظ اسلام رفتند. برفرض محال اگر این انقلاب سرنگون شود خون شهدا به هدر نرفته است، چون انقلاب باعث شد که اسلام در تمام دنیا مطرح شود.
وی گفت: گاهی جوانان سؤالی را مطرح می‌کنند که اگر شیعه بر حق است در این سال‌ها چرا جمعیت سنی‌ها بیشتر از شیعیان است؟ یکی از جواب‌ها این است که در طول تاریخ اکثریت حکومت دست اهل تسنن بوده است و شیعیان نتوانستند پایگاهی برای خود درست کنند. دلیل دیگر هم این است که در این مدت به‌صورت گسترده برعلیه شیعه تبلیغ کردند. امروز در میان بسیاری از مسلمانان براثر تبلیغات مسموم جاافتاده است که شیعه در کنار یهود دشمن اسلام است.
حجت‌الاسلام شاکر در خطبه دوم با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور گفت: همه از این اوضاع گله‌مند هستند. ما در حال جنگ اقتصادی هستیم. در این جنگ باید چند کار را انجام دهیم تا بر دشمن پیروز بشویم. اول اینکه زیرساخت‌هاینرم‌افزاری و سخت‌افزاری داخلی خود را محکم کنیم. زیرساخت‌هایسخت‌افزاری یعنی با استفاده از منابع داخلی و ثروت‌های خداداد به بهترین وجه برای آبادانی کشور استفاده کنیم و اقتصاد خود را مقاوم کنیم.
وی افزود: زیرساخت‌هاینرم‌افزاری هم یعنی اینکه بعضی از رفتار‌های اشتباه خود مانند فرهنگ صرفه‌جویی، دوری از تنبلی، اشرافیت، چسبیدن به میز و ریاست و دعوا‌های سیاسی را اصلاح و از خود دور کنیم. باید هرچه می‌توانیم انسجام و وحدت داخلی را حفظ کنیم. عامل گذر از مشکلاتی که وجود دارد حفظ وحدت و انسجام ملی است. تفرقه از هر نوعی که باشد باعث ضعف ما می‌شود.
امام‌جمعه اردکان گفت: مقام معظم رهبری در این سال‌ها بر حفظ وحدت و انسجام ملی تأکید فراوان داشتند. امروز فصل یقه‌گیری و تسویه‌حساب‌های جناحی، حزبی و سیاسی نیست. امروز فصل خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات کشور است. باید همدلی و همراهی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: آنچه امروز در کشور ما با آن روبرو هستیم مشکلات و معضلات اقتصادی است، اما بحران نیست. دشمنان ما و رسانه‌های معاند تمام تلاش خود را به کار می‌برند و با تبلیغات شگفت بحران سازی کنند و به همه دنیا و حتی خود ما القا کنند که ایران دچار بحران و وضعیت قرمز است درحالی‌کهاین‌ها نیست. همه ما مسئولان و مردم باید مواظب باشیم که اینجا با دشمن همراهی نکنیم.
حجت‌الاسلام شاکر اظهار داشت: مردم ما اعتراضاتی دارند و مطالبات به حقی دارند، اما آفرین بر بصیرت این مردم ولایی که می‌دانند نباید اجازه سوءاستفاده به دشمن بدهند. از طریق اصناف خود مطالبات خود را پیگیری می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اخلالگران و آشوبگران میدان را به دست بگیرند. همه می‌دانند که اگر امنیت از بین برود اولین ضربه به مردم می‌خورد. امنیت اگر نباشد نه کار اقتصادی انجام می‌شود، نه بازار رونق دارد، نه درس و مدرسه رونق دارد همه‌چیز از کار می‌افتد.
وی تأکید کرد: مردم ما تاکنون ایستاده‌اند و بازهم خواهند ایستاد. ایستادگی هزینه دارد، اما تسلیم شدن هزینه بیشتری دارد. مردم ما امروز می‌بینند که کشور‌هایی هم که با آمریکا کوتاه آمدند و خوار و ذلیل شدند دارند هزینه می‌دهند. ما تا پای جان می‌ایستیم و خواب آشفته تسلیم شدن را بر دشمنان خود حراممی‌کنیم و آماده نثار جان در این راه پرافتخاریم. ما پیرو قرآن و شیعه حضرت علی (علیه‌السلام) و مرید امام حسینیم و نمی‌توانیم فکر تسلیم شدن بکنیم، روز قیامت چطور دربرابر آن‌هاسربلند کنیم و خود را پیرو آن‌ها بدانیم که همه‌چیز خود را فدا کردندو تسلیم دشمن مستکبر نشدند.
خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز حماسه قیام خونین مسجد گوهرشاد که به نام روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است، گفت: آمریکا و استکبار تصمیم گرفتند که از مملکت‌های اسلامی اسلام زدایی کنند. در ایران رضاخان مأمور شد. یکی از مقدمات اسلام زدایی برداشتن حجاب زنان بود. حجاب امروز ما میراث خون شهدای زیادی است که وظیفه ماست از این موضوعی که از ضروریات دین است دفاع کنیم. اسلام بر حفظ حجاب و عفاف تأکید دارد.
وی افزود: به میزانی که مرز‌ها و حریم‌های بین زن و مرد نامحرم شکسته می‌شود خودمان، خانواده خودمان و شهرمان آسیب می‌بینیم. بعضی‌هامی‌گوینداین‌ها ظاهر است و مهم نیست. اسلام به‌ظاهر اهمیت می‌دهد. چطور دشمنان به‌ظاهر اهمیت می‌دهند، اما برای ما اهمیت نداشته باشد؟ چرا دشمن این‌قدر هزینه می‌کند که به حجاب حمله کند؟
حجت‌الاسلام شاکر گفت: اگر مسئولی حرفی می‌زند و موضعی می‌گیرد که این حریم را تضعیف می‌کند بدون رودربایستی به او تذکر دهید. ائمه جماعات، روحانیت و فعالین فرهنگی با مردم در میان بگذارند که در شهر ما می‌خواهند این حریم را بشکنند. قانون وجود دارد که بعضی از حریم‌ها نباید شکسته شود. کسانی در اردکان برخلاف قانون نیروی انتظامی و بعضی از مسئولین را تحت‌فشار قرار می‌دهند که مانع ورود بانوان به ورزشگاه نشوند. حرف ما این است که بجای این فشار‌ها قانونش را تصویب کنید. دود این سنت‌شکنی به چشم خود شما هم خواهد رفت.
وی در پایان اظهار داشت: در کشور و ازجمله شهر ما عده‌ای با تمام توان پیگیر حضور بانوان در ورزشگاه هستند و ظاهراً با فشار و تبلیغات موفق هم می‌شوند، از باب سنت الهی که "هر کس راضی به کار گروهی باشد و سنت خوب یا بدی بگذارد در آن شریک است" ما اعلام می‌کنیم به این کار و سنت غلط راضی نیستیم و همه ثواب و آثارش برای آن چند مسئول و افرادی باشد که برای جا انداختن این کار تلاش و حمایت می‌کنند.
ارسال نظرات