استاندار خراسان رضوی با اشاره به صادرات ۱۰ میلیون دلاری تولیدات دانش بنیان استان در سال گذشته به کشور‌های مختلف بویژه اروپایی گفت: برنامه ریزی امسال افزایش بخشی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه موجود در این حوزه است.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۴۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در حاشیه مراسم بزرگداشت روز صنعت با تبریک این روز به فعالان حوزه صنعت و معدن استان افزود: در سایه همدلی و همکاری که بین بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد و نیز بخش دانشگاهی استان که در حوزه‌های دانش بنیان ارتباط بسیار نزدیکی با حوزه‌های صنعتی و اجرایی داشتند، ظرفیت بسیار خوبی در استان در راستای رونق اقتصادی استان ایجاد شده است.
 
وی اظهار کرد: فقط در حوزه تولیدات دانش بنیان پارسال ۱۰ میلیون دلار صادرات از استان به کشور‌های مختلف بویژه اروپایی انجام شد و برنامه ریزی امسال هم بر توسعه این ظرفیت بویژه صنعتی است.

وی ادامه داد: تلاش است ظرفیت استان را در حوزه آی. تی و آی. سی. تی فعال کرده و با راه اندازی مرکز فناوری سجاد ۲ در مشهد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد قابل توجهی یابد.

رشیدیان در ادامه از عملکرد بخش خصوصی به دلیل همراهی با بخش دولتی در حوزه صنعت و معدن قدردانی کرد و افزود: به طور قطع مشکلات جدیدی که در جامعه توسط دشمنان این ملت ایجادشده با همراهی، مدارا و همفکری قابل رفع و در حال کنترل است.

وی در ادامه در زمینه قطعی برق هم گفت:: این موضوع و قطع برق در استان تابع مشکلات برق کشور است، زیرا استان از نظر تولید برق در شرایط خوبی است و بیش از نیاز ظرفیت تولید دارد، اما چون متصل به شبکه برق کشوری است و مسائلی در این حوزه وجود دارد به نوعی با این قطعی‌ها فضا را مدیریت می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به طور قطع صرفه جویی در حوزه برق و آب از جمله ضرورت هاست و با اقدامی که از هفته قبل در حوزه مدیریت مصرف شکل گرفت بویژه در دستگاه‌های دولتی، در برخی مجموعه‌ها به شدت مصرف برق را کاهش داد.

وی اظهار کرد: کنترل مصرف برق و قطع وسایل سرمایشی در ساعات پر مصرف و بهره گیری از ژانراتور‌های برق به این امر کمک زیادی کرد و امید است با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته مشکل کشور برطرف شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها