اجرای طرح کرامت ۲ برای دومین سال متوالی در سنندج/پرداخت تسهیلات به 322 طرح اقتصاد مقاومتی در کردستان

فرمانده سپاه شهرستان سنندج از پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به 322 طرح اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان خبر داد و عنوان کرد طرح کرامت ۲ برای دومین سال متوالی در سنندج اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۳۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حسن عسکری در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، اظهار کرد: وظیفه ذاتی سپاه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است که هر جا انقلاب و یا دستاوردهای آن به خطر بیافتد سپاه بر خود لازم می‌داند که با آن مقابله نماید.

وی تصریح کرد: امروز دشمن بیشتر اقتصاد کشور  را هدف قرار داده و اتاق جنگ آنها در خزانه‌داری امریکا تشکیل شده است بنابراین سپاه در راستای کمک به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عبور از این پیچ اهتمام می‌ورزد.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش به ورود سپاه در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان سنندج اشاره کرد و از اجرای ۸۸ پروژه در سطح شهرها و روستاهای شهرستان خبر داد.

وی اذعان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۴ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال به عنوان سهم آورده سپاه هزینه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تصریح کرد: در بحث پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشارکت مردم در اولویت‌های سپاه است چرا که مشارکت مردم موجب می‌شود سپاه در پروژه‌ای ورود پیدا کند که نیاز اصلی خود مردم است.

وی با بیان اینکه اگر مردم در اجرای طرحی مشارکت کنند خود مردم نیز از پروژه نگهداری می‌کنند، اذعان کرد: ۵ پروژه کمک به احداث پل روستایی، ۵ پروژه آبرسانی به مناطق روستایی، کمک به احداث مدرسه 2 پروژه، احداث خانه محروم 3 پروژه، مردمت مدرسه 17 پروژه، کمک به مرمت خانه محروم 5 پروژه، کمک به مرمت مسجد دو مورد و احداث مسجد یک مورد و کمک به احداث خانه عالم 15 مورد انجام شده است.

پرداخت تسهیلات به 322 طرح اقتصاد مقاومتی در کردستان

وی از پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به 322 طرح اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان خبر داد و ۵۷ مورد اصلاح باغ، ۹ مورد پرورش بلدرچین، ۱۵ مورد پرورش ماهی، ۱۲ مورد مرغ بومی، صنایع دستی، قالی‌بافی و غیره را از این طرح‌ها عنوان کرد.

وی همچنین از پرداخت 25 مورد جهیزه به نیازمندان، توزیع 2 هزار جفت کفش، توزیع 266 بسته پوشاک، توزیع 2 هزار بسته لوازم‌التحریر و غیره با 747 میلیون تومان در سطح روستاهای استان توسط این نهاد انقلابی خبر داد و گفت: در کنار این اقدامات 2 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری و توزیع شده است.

اجرای طرح کرامت 2 در 9 محله سنندج

وی همچنین از اجرای طرح کرامت 2 در 9 محله سنندج خبر داد و گفت: این طرح در سال گذشته با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در سطح استان آغاز و امسال نیز با شدت و جدیت هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج با بیان اینکه پیشگیری اولویت سپاه در این طرح است، عنوان کرد: البته موضوع درمان معتادین نیز مورد توجه قرار گرفته ولی اولویت مهم ما موضوع پیشگیری است.
 
وی تصریح کرد: در این راستا 6 گام شناسایی، تبلیغات، آگاه‌سازی، اقدام قاطع، درمان و صیانت تعریف شده است.

تدوین 10 عنوان برنامه با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی

عسکری افزود: در همین راستا 10 عنوان برنامه برای این محلات تدوین و اجرا شده است که حمایت از فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مسجد از اقدامات اساسی در این حوزه است.

وی احیا و تقویت نماز جماعت در مساجد، تفاهم با مدارس برای برگزاری کلاس‌های احکام و قرآن، تجهیز مساجد به قرآن و غیره، فضاسازی تبلیغی در سطح مساجد، برگزاری مراسمات مختلف با دعوت از مردم در مساجد، برگزاری کلاس‌ها و مسابقات مختلف از اقدامات انجام گرفته در این حوزه بوده است.

عسکری از برگزاری همایش روشنگری ویژه والدین دانش‌آموزان در مدارس خبر داد و گفت:‌ متاسفانه امروز سن اعتیاد به شدت رو به کاهش است از این رو برگزاری همایش‌های روشنگری برای والدین از تاثیرات زیادی برخوردار است.
شناسایی 615 معتاد در قالب اجرای طرح کرامت 2

وی از شناسایی 615 نفر از معتادین و افراد آلوده در این محلات خبر داد و گفت: 145 نفر فروشنده خرد و کلان در این مناطق شناسایی شده و 310 نفر از معتادین برای درمان به کمپ‌ها معرفی و زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

به گفته عسکری، 245 نفر از این تعداد از کمپ‌ها ترخیص 55 نفر هنوز در کمپ‌ها تحت درمان هستند و برای 31 نفر از معتادین بهبود یافته اشتغال‌زایی شده است.


ارائه خدمات درمانی به 2650 نفر توسط بسیج جامعه پزشکی

فرمانده سپاه سنندج در ادامه گفت: ارائه خدمات درمانی با استفاده از گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی در قالب 13 تیم پزشکی و خدمات رسانی به 2 هزار و 650 نفر، کمک به بهسازی محیطی با کمک دستگاه‌ها متولی، تکمیل و بازسازی طرح‌های نیمه کاره، اصلاح شبکه آب و فاضلاب در یکی از این محلات با کمک قرارگاه خاتم، اصلاح وضعیت ظاهری، تاسیس کتابخانه، برگزاری همایش‌های خانوادگی و غیره از دیگر اقدامات انجام شده در قالب طرح کرامت 2 در این 9 منطقه بوده است.

وی اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان ساکن در این محلات انجام شده که در مجموع 5 هزار و 248 نفر از این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند.

عسکری از برگزاری 30 همایش خانوادگی پیاده‌روی در سطح این 9 محله در سال گذشته خبر داد و گفت: توزیع بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر، شناسایی طرح‌های نیمه تمام و معرفی آن به دستگاه‌های متولی انجام شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار