خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در سفر به منطقه الموت شرقی در دیدار با بخشدار و امام جمعه بر همراهی مردم و مسئولان برای رفع فقر و محرومیت از این منطقه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۳۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این دیدار که در دفتر امام جمعه الموت شرقی برگزار شد ، توانمند سازی را اساس خدمت به نیازمندان دانست و بیان کرد: تا زمانی که نیاز وجود دارد ، فقر ازبین نمی رود لذا ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده، کلید اصلی برای رفع محرومیت است.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف در مناطق روستایی ادامه داد: اشتغال زایی برای مددجویان در مناطق روستایی همچون الموت که دارای ظرفیت های مختلفی است با تکیه بر ظرفیت و توان بومی و منطقه ای صورت می گیرد تا پایداری و درآمد مناسبی داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: منطقه الموت دارای زیبایی و آثار تاریخی گران سنگی است بنابراین می توان از ظرفیت بوم گردی ، گردشگری و صنایع دستی به منظور درآمدزایی برای خانواد های تحت حمایت بهره جست همچنین ویژگی های جغرافیایی و آب و هوای این منطقه بستر مناسبی برای رشد و نمو گیاهان دارویی فراهم کرده که می تواند زمینه مناسبی برای اشتغال مددجویان باشد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی بخشداری و دهیاری ها برای محرومیت زدایی گفت: کمیته امداد امام (ره) استان قزوین این آمادگی را دارد تا با همکاری بخشداری و دهیاری ها در مسیر جاده عبوری جهت احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی به منظور عرضه محصولات و تولیدات مددجویی و ارائه خدمات مختلف به مردم و خودروهای عبوری اقدام نماید.
مومنی با اشاره به لزوم جلب مشارکت های مردمی با رویکرد توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت کمک های مردمی با هدف خدمت بیش از پیش به نیازمندان باید به لحاظ کمی و کیفی مورد توجه باشد.
وی با اشاره به کمک های مردمی طی سال 96 اعلام کرد: سال گذشته در منطقه الموت غربی شاهد مشارکت های مردمی با رقمی بیش از یک میلیارد و 34 میلیون تومان بودیم که در سرفصل های مختلف و طرح های نیکوکاری اهداء شد.
در ادامه امام جمعه الموت غربی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکردهای نوین ، گام های جدی را برای محرومیت زدایی برداشته است.
حجت الاسلام سید ضیاء الدین حسینی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و توجه به محرومیت های مردم این منطقه از ضرورت هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
بخشدار الموت غربی نیز خدمات کمیته امداد امام (ره) را در ارتقای سطح معیشت نیازمندان این منطقه موثر دانست و گفت: باید خدمت به نیازمندان با رویکردهای توانمندسازی که در این نهاد اعلام می شود هرچه بیشتر ارتقا یابد.
محمد رسول امانی یادآورشد: آمادگی کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت های بومی برای اشتغال زایی مددجویان منطقه یک حرکت شایسته و قابل تقدیر است و بخشداری در این زمینه آمادگی همکاری با کمیته امداد امام (ره) را دارد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها