خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی دهستان کرغند گفت: یکی ازدغدغه هایی که مردم این روستا دارند بحث طلاق می باشد و عامل اصلی این آسیب ازدواج های زود به هنگام است که باید با هم فکری چاره ای اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۱۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رئیس شورای اسلامی دهستان کرغند درجلسه فرهنگ عمومی بخش نیم بلوک که با حضور مسئولان بخش نیم بلوک در دهستان کرغند برگزارشد اظهارداشت: یکی ازدغدغه هایی که مردم این روستا دارند بحث طلاق می باشد و عامل اصلی این آسیب ازدواج های زود به هنگام است که باید با هم فکری چاره ای اندیشیده شود.

اسماعیلی شهردار خضری دشت بیاض هم گفت: ازدواج زودهنگام در روستاها یک فرصت است و باید مدیریت شود و این مدیریت نیاز به آموزش هایی از جمله کلاسهای آموزشی و استفاده ازنمونه ازدواج های موفق دارد.

وی گفت: در قدیم ازدواج زودهنگام دختران علاوه بر جلوگیری از سایر مشکلات اجتماعی برای حفظ آنان از آسیبهای جنسی و روانی اتفاق می افتاد و اکنون با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که منجر به بلوغ زودرس دختران می شود برخی خانواده ها با ازدواج زودهنگام موافقند.

حسینی مسئول فرهنگ وارشاد بخش نیم بلوک هم با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به لحاظ موضوعی مهم، قابل طرح و همچنین امکان عملیاتی شدن داشته باشد گفت: برای ازدواج های زودهنگام باید راهکار داد و از طرفی باید آسیب شناسی شود.

"حیدری"مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بخش نیم بلوک هم با اشاره به 2راهکار ازجمله عدم رشد زوجین وعدم اطلاع خانواده ها گفت: دو کارگاه آموزشی سبک زندگی نیز در دو امام زاده کارشک وخشکان در بخش نیم بلوک برگزار خواهدشد.

فرمانده حوزه شهید باهنر خضری دشت بیاض هم گفت: با استفاده از همدلی و هم زبانی بیشتر مسائل فرهنگی در روستاها قابل حل است.

فرخ دوست نیز به یکی از مسائل طلاق که مهاجرت فرهنگ است اشاره کرد و گفت: فضاسازی فرهنگی در این روستا بسیار ضعیف است و باید در این جهت گام های مهم برداشت و استفاده از هنر، استفاده از حلقه های صالحین و آموزش سبک زندگی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

ولیان رئیس ستاد نماز جمعه خضری دشت بیاض نیز گفت: اگر قرار باشد موارد مطرح شده در این جلسه عملیاتی نشود وقت و زمان اعضا را تلف کرده ایم و این نفعی به حال فرهنگ و مردم ندارد.

وی درباره سن مناسب ازدواج گفت: ازدواج چیزی نیست که بتوان برای آن قاعده کلی تعیین کرد و سن ازدواج در هر فردی متفاوت است ولی آنچه مشخص است این که هر کدام از ما تغییراتی را در طول زمان داریم که بر اساس آمال، اهداف و خواسته های ما شکل می گیرد. در سن پایین، سرعت این تغییرات بالاتر و هر چه سن افزایش پیدا می کند، آمال و اهداف روند کاهشی دارند.

وی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی، ارتباط گسترده و رابطه های خارج از خانواده از جمله تهدیدهای زندگی امروزی است گفت: در شرایط کنونی نمی توان با تکنولوژی و پیشرفت مبارزه و یا آنها را از زندگی حذف کرد ولی باید با ارتقای مهارتهای زندگی بتوانیم پایه های ازدواج ها را محکم کرد تا دچار سستی نشوند.

"فخاری"قاضی دادگاه عمومی بخش نیم بلوک گفت: متاسفانه ازدواج زودرس در روستای دهشک وکرغند زیاد شده است که باید قبل ازدواج آموزشهای مهارت زندگی برای فرزندان واولیا وراهکار اساسی اندیشیده شود.

وی نیز گفت: متاسفانه موادمخدر دراستان فرگیر شده است ولی باهمکاری نیروی انتظامی بخش نیم بلوک وشهرستان افراد شناسایی و با توزیع کنندگان برخورد قانونی می شود.

وی هم چنین با بیان اینکه سر و صدایی که باعث مزاحمت همسایه ها شود و شاکی داشته باشد اقدام قضایی می شود افزود: دراین روستا نسبت به روستاها وشهرهای بخش نیم بلوک سرقت کم شده است که خودجایی بس امیدواری دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها