خبرهای داغ:
نمایشگاه توانمندیها، فرصتی برای معرفی مراکز آموزشی غیردولتی، برای سنجیدن و سبک سنگین کردن معیارهای ثبت نام، برای انتخاب درست مسیر آموزش از سوی خانواده هاست.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۱۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

سهیلا عظیمی از خبرگزاری بسیج قزوین: نزدیک محل برگزاری اختتامیه اولین نمایشگاه توانمندی های مدارس غیردولتی و آموزشگاه های علمی آزاد می شوم. حیاط دولتخانه صفوی خیابان هلال احمر. کودکان شاد و سرشار از نشاط را می بینم که برق هیجان حضور در نمایشگاه، در چشمانشان جاری است و همراه خانواده آمده اند تا لحظاتی شاد را سپری کنند.
نمایشگاه توانمندیها، فرصتی برای معرفی مراکز آموزشی غیردولتی، برای سنجیدن و سبک سنگین کردن معیارهای ثبت نام، برای انتخاب درست مسیر آموزش از سوی خانواده هاست.
فرصتی برای آشنایی مدیران موسسات با یکدیگر، تبادل اطلاعات آموزشی، جذب مخاطبین و ایجاد رقابت سالم میان آنهااست.
آنچه می بینم حضور گرم پدران و مادرانی است که می توان دغدغه آموزش مفید و پرمحتوا در محیطی آرام، شاد و امن همراه با استانداردهای آموزشی فرزندانشان را در چهره اشان دید.
دست مریزاد و خسته نباشید به روابط عمومی پرتلاش اداره کل آموزش و پرورش استان که دلسوزانه در پی ایجاد فضاهایی فرهنگی، آموزشی و محیط هایی شاد و پرنشاط برای خانواده ها و فرزندان شهرمان هستند.
در حاشیه نمایشگاه گفتگویی با برخی مسوولان، بازدیدکنندگان و غرفه داران ترتیب داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.
لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد فضاهای شاد

نمایشگاه توانمندیها،فرصت ها، ظرفیت ها
حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص سطح کیفی نمایشگاه می گوید: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در شرایط سخت اقتصادی جامعه امروز، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در چنین فضاهایی، امید و نشاط در جامعه تقویت می‌شود و کانال ارتباطی بین نخبگان و تولیدکنندگان در عرصه خدمات علمی و آموزشی به وجود می آید.
معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و تعطیلات طولانی این فصل، بازی‌های رایانه ای موضوع خطرناکی است که برای دانش‌آموزان مناسب نبوده و باید نهادهای فرهنگی در این امر ورود پیدا کنند.
حجت الاسلام انصاری عنوان کرد:غنی‌سازی اوقات فراغت، برگزاری برنامه‌های شاد و معرفی ظرفیت‌های پنهان آموزشی از دغدغه های مهم در سطح استان است و لزوم ایجاد چنین فضاهایی بیش از پیش احساس می شود.
وی ضمن اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت آموزشگاه های علمی آزاد گفت: جهت پاسخگویی به مباحث دانش‌آموزان دیرآموز، بیش‌فعال و اختلالات یادگیری در دانش آموزان، باید از ظرفیت آموزشگاه‌های علمی استفاده کرد.
نمایشگاه فرصتی برای رفاقت درکنار فضای رقابت

نمایشگاه توانمندیها،فرصت ها، ظرفیت ها
در ادامه اکبر قاسمی کیا مدیر موسسه علوم و فنون سرآمد، یکی از غرفه داران این نمایشگاه با اشاره به سطح کیفی نمایشگاه می گوید: اولین نمایشگاه توانمندی های مدارس غیردولتی و آموزشگاه ‌های علمی آزاد، حرکت بسیار مثبتی است اما چون اولین باری است که برگزار می شود مطمئنا دارای نواقصی است که امیدواریم برطرف شود.
وی افزود: با بسیاری از آموزشگاه‌ها ارتباط نداشتیم و برای اولین بار با همکاران در خصوص روش‌های آموزش و نحوه فعالیت آموزشگاه ها گفتگو داشتیم و در این فضا به جای فضای رقابت، فضای رفاقت بین مراکز آموزشی ایجاد شده است.
قاسمی کیا اضافه کرد: در این نمایشگاه، مردم هم با خدمات آموزشگاه‌ها آشنا شدند و امیدوارم این فعالیت ها فراتر رفته و برنامه‌های شادی توسط گروه‌های هنری اجرا شود.
اهمیت جایگاه آموزش در زندگی روزمره
امیری، پدر خانواده که دارای دوفرزند دختر است فضای شاد نمایشگاه را بسیار مثبت می داند و می گوید: شهر ما به وجود چنین فضاهایی نیازمند است تا در این محیط، فرزندان بدانند که آموزش در مرتبه بالایی از برنامه های روزمره قرار دارد.
وی ادامه داد: تمرکز آموزشگاه ها در این نمایشگاه، موجب می شود تا خانواده ها با دقت نظر بیشتری به امر یادگیری و فضاهای آموزشی فرزندان خود بپردازند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها