خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین

کتابخوانی در جامعه مظلوم واقع شده است

اسماعیلی عنوان کرد: با توجه به این که تمام نکات اخلاقی و رفتاری را می توان از کتاب خواندن به دست آورد، متاسفانه بحث کتابخوانی در جامعه مظلوم واقع شده است
کد خبر: ۹۰۳۳۱۳۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به استانداردهای موجود کتابخانه های استان بیان کرد: با توجه به استانداردهای کتابخانه ها در ایران، با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم اما استاندار موجود در کتابخانه های قزوین، با کتابخانه های استان تهران برابری می کند.
وی گفت: جهت بالابردن کیفیت کتابخانه ها، سعی کردیم تا با نظر سنجی از مراجعین، مشکلات موجود را برطرف کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار کرد: برای جذب کودکان به فرهنگ کتابخوانی، در کتابخانه ها، بخش کودک را تقویت کرده و ایجاد فضای کودکانه و ابزار بازی و بازی های فکری با نظر مشاور، همچنین برپایی کلاس های تقویت مشاوره برای مشاوران، از مهمترین برنامه های ما در طول سال بوده است.
اسماعیلی عنوان کرد: همچنین کلاس های قصه گویی برای کودکان جهت آموزش مهارت های زندگی به آنان، ایجاد مهارت های ارتباطی برای کودکان، برگزاری کارگاه های روش های مطالعه کتاب برای تقویت کتابخوانی، از دیگر برنامه های اداره کل کتابخانه ها می باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به این که تمام نکات اخلاقی و رفتاری را می توان از کتاب خواندن به دست آورد، متاسفانه بحث کتابخوانی در جامعه مظلوم واقع شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: با توجه به هرم خانواده، مدرسه و رسانه می توان نتیجه گرفت که مدارس دل نگرانی کتابخوانی ندارند، در خانواده نیز کتاب، جایگاهی ندارد و رسانه ها نیز آن گونه که باید حق مطلب را ادا نمی کنند.
اسماعیلی ضمن اشاره به کمبود منابع مالی تصریح کرد: علیرغم اینکه وسع مالی اداره کم است اما تمام تلاش خود را کرده ایم که فضایی مناسب جهت تقویت بخش کودک و نوجوان ایجاد کنیم و اگر کتابخانه ها به خوبی معرفی شوند جایگاه خوبی در بین خانواده ها پیدا می کنند.
1010/ت30/بَ

ارسال نظرات
پر بیننده ها