خبرهای داغ:
استاندار قزوین

نمایشگاه اکسپو، آشتی جامعه با هنر است

زاهدی عنوان کرد: برگزاری اکسپو و فروش آثار هنری با محوریت اقتصادی، هدف عمده ای دارد و آن آشتی دادن جامعه با هنر است.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۲۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه هم اندیشی برگزاری اکسپو با جمعی از مدیران استانی و هنرمندان استان قزوین بیان کرد: برگزاری اکسپو و فروش آثار هنری با محوریت اقتصادی، هدف عمده ای دارد و آن آشتی دادن جامعه با هنر است.

وی گفت: متاسفانه انسان ها قرن ها است که با خود قهر کرده و از خود دور شده اند و برای نزدیک شدن به خود باید به خانه واقعیشان بازگردند.

استاندار قزوین اظهار کرد: از زمانی که امواج انقلاب صنعتی و مدرنیته وارد کشور شد ما با فاصله گرفتن از خود هویت های جعلی را برای خود تعریف کردیم و از داشته های ارزشمندی که در اختیار داشتیم، دور افتاده ایم.

وی اضافه کرد: نیاز امروز جامعه آشنایی و پیوند با هنر است تا خشونت و عصبانیت به حداقل ممکن کاهش یابد.

زاهدی ادامه داد: هر هنری فضای لطیفی را برای مخاطبان رقم می زند و در صورت قرارگرفتن در این فضاها تاثیرات مناسبی بر رفتار انسان ها، به وجود می آید.

این مقام مسوول عنوان کرد: فضا و معماری در رفتار انسانها تاثیر دارد و به همین دلیل در بازارهای سنتی کمتر آسیب های اجتماعی مشاهده می شود.

وی بر تلاش برای پیوند اقتصاد و هنر جهت حمایت از هنرمندان تاکید کرد و افزود: بسته بندی محصولات هنری امروز در دنیا نقش جدی در فروش آثار دارد و باید شرکت شهرک های صنعتی در این زمینه با مشارکت هنرمندان استان اقدام نماید.

زاهدی اضافه کرد: باید توسط هنرمندان مطرح قزوینی اثری که نمادی از استان داشته باشد را تولید کنیم تا در صورت نیاز به میهمانان خارجی تقدیم شود.
/پ30/ب1010

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار