مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه گفت:

حجاب حافظ شخصیت و ارزش زنان در جامعه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه : حجاب فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزش‌گذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۱۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه حجت الاسلام اکبر قنبری به مناسبت هفته حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از زرندیه ؛ با بیان اینکه حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین می‌باشد گفت : این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزش‌گذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.

حجت الاسلام اکبر قنبری  با اشاره به مسئولیت سنگین مسئولین و مدیران فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: این عزیزان موظفند در محیط‌های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کرده و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرندیه صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد:  بی‌شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزشهای اسلامی داشته باشند.

 قنبری با اشاره به واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد و به شهادت رسیدن بیش از 2 هزار نفر از هم‌و طنانمان در این واقعه گفت: زمانی حجاب تنها به عنوان یک پوشش تعبیر می‌شد، اما امروز نگاه‌ها به حجاب به عنوان یک نسخه درمانگر است، چرا که حجاب مقدمه‌ای برای رسیدن به یک صفت نفسانی و آن عفاف است.

وی افزود:  امروز در برخی موارد افراد عفیف ما احساس غربت می کنند و چادر که ارمغان حضرت فاطمه زهرا«س» است مظلوم واقع شده است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه حجاب مقدمه‌ای برای احیای اصلی است که مقدمه نیازهای فطری انسان است یادآور شد: پیام حجاب صرفاً برای مسلمان‌ها نیست و تنها مختص زنان و خانم‌ها نیز نیست، بلکه احیاکننده روح یک جامعه به دور از جنسیت است و ما نیز باید وظیفه و رسالت رسانه‌ای خودمان را نسبت به آن تنظیم کنیم.

 اکبر قنبری اظهار داشت: همه ادیان بر عفاف و حجاب تأکید دارند تا بتوانند روح معنوی و روحانی را بر جهان حاکم کنند. پرداختن به حجاب صرفاً از نظر دینی و جنسیتی یک اشتباه است، چرا که حجاب ابعاد گسترده و تأثیرگذاری دارد که باید از همه این منظرها آن را بررسی کرد.

  حجت الاسلام اکبر قنبری با بیان اینکه بحث حجاب در جامعه کم رنگ شده است، ادامه داد: متأسفانه امروزه با رواج فضای مجازی  قبح بسیاری از مسائل اجتماعی فرو ریخته و تهاجم فرهنگی دشمن توانسته برخی از جامعه زنان و دختران را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: آنچه مورد تأیید است متأسفانه فضای مجازی و ماهواره و ابزارهای دشمن بر روی برخی خانواده ها تأثیر گذاشته است وظیفه ما جلوگیری از موضوع مهم عفاف و حجاب در خانواده است و با اتخاذ برنامه های نوین و ابتکار بتوانیم در این مهم گام های مثبتی برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار