خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حذف نیروهای لایق و انتصاب نیروهای نا لایق علت اصلی مشکلات کشور است.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۰۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید آنهایی که علیه مؤمنان فتنه می کنند و کاری می کنند که آنها دچار استرس و اضطراب شوند، عاقبت بدی در انتظارشان خواهد بودو
وی در این خصوص ادامه داد: اگر کسی کاری کند که وقتی مؤمنان جایی شاغل هستند به سختی بیافتند، احساس نا امنی کنند، احساس کنند می خواهند برکنارشان کنند، احساس کنند آبروی اجتماعی، موقعیت و مقامشان در خطر است، کار خطرناکی انجام داده است و باید توبه کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: به کدام دلیل آدم های لایق را برکنار کردید؟ به کدام دلیل آن آدم های نالایق را بر کاری که لیاقت، تعهد و شایستگی نیاز داشت، منصوب کردید؟ چه دلیلی پیش خدا داشتید آدمی را که لیاقت داشت کنار گذاشتید؟ آبرویش را بردید و به او لطمه وارد کردید؟ استرس و اضطراب در او به وجود آوردید؟ در حالی که او کارش را به درستی انجام می داد.
امام جمعه قزوین افزود: اگر آدمی نالایق و ناتوان باشد درست است که او را کنار بگذارید اما اگر آدم توانمندی را ضعیف کردید و او را کنار گذاشتید و آدمی نالایق را جایگزین او کردید طبق سفارش قرآن باید توبه کنید و توبه ای که در قرآن آمده است به معنای جبران اشتباهات است.
وی اضافه کرد: چنین رفتارهایی در قیامت وزر و وبال خواهد بود و باید با توبه و جبران گذشته به فکر قیامت و آینده خود باشید چرا که بدون توبه در قیامت بیچاره خواهید شد و عذاب خدا دست از سر چنین انسان‌هایی بر نخواهد داشت.
آیت الله عابدینی با تأکید بر اینکه اینها مسائلی است که باید مورد توجه همه آحاد جامعه و مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر مسئولی امانت دار اموال مردم نباشد، مسئولیتی را برعهده بگیرد که تخصص لازم را ندارد، انگیزه خدمت در او وجود ندارد و خیری از او به مردم نمی رسد، کارها فلج می شود، مردم گرفتار می شوند، شغلی ایجاد نمی شود، مشکلات بیکاری حل نمی شود، چرخه صنعت و تولید به گردش در نمی آید و در نهایت چنین مسئولی در قیامت نمی تواند پاسخگو باشد.
خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: اگر چنین مسئولانی با نا آگاهی چنین رفتارهایی را مرتکب می شوند ان‌شاءالله زودتر آگاهی لازم را پیدا کنند اما اگر آگاهانه چنین رفتارهایی را مرتکب می شوند و خسارت های زیادی را به مردم و کشور وارد می کنند گرفتار آتش خشم الهی خواهند شد.
وی تأکید کرد: نباید عده ای به خاطر پاکدستی مجازات، منزوی و برکنار شوند اما عده‌ای دیگر به دلیل همدستی با متخلفان و یا سکوت در مقابل تخلفات تشویق شوند و مورد حمایت قرار بگیرند. مشکلات معیشت، گرانی و گرفتاری های جامعه ما به این مسائل مربوط است و نباید فکر کنیم که همه مشکلات به دشمن بر می گردد چرا که اگر چنین معضلاتی در کشور وجود نداشته باشد دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.
امام جمعه قزوین افزود: در کشور ما یک مفسد اقتصادی ۲ تن سکه خریداری کرده و آنها را احتکار می کند تا نبض اقتصاد جامعه ما را در دستان خود بگیرد و تعیین کننده معیشت مردم و قیمت کالاها در کشور باشد، در این فضا باید از مدیران مطالبه کرد که که چطور فضا را به این اندازه رها کرده اند که عده ای بدینگونه سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر چشمان مدیران جامعه ما نمی بیند چشمان خود را معالجه کنند و اگر مقابل دیدگان آنها این تخلفات رخ می دهد قلب بیمار و مریض خود را درمان کنند و به داد مردم برسند تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.
خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: در این وضعیت حساس کشور فردی متخلف و محتکر بتواند بدین گونه با سرنوشت اقتصادی ملت ما بازی کند نشان دهنده منشأ گرفتاری های ماست، در این وضعیت گلایه از بیکاری و عدم تولید و کارخانه های ورشکسته امری بی فایده است، اگر این وضعیت ادامه یابد مدیران نالایق را با پرونده های مفاسد آنها به مردم استان معرفی می کنیم.
آیت الله عابدینی با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) ابراز کرد: این امام بزرگوار فرمودند: «هرکسی دوستی های خود را براساس رضای الهی تنظیم کند و دشمنی هایش را نیز براساس رضای خدا قرار دهد و همه اقداماتش برای رضای الهی باشد این فرد دارای ایمان کامل است»، این نشانه های مومن واقعی است که ما در جامعه خود به این عملکرد محتاج هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کشف کودتای نوژه را فراموش نخواهیم کرد که این حادثه تاریخی جزو معجزات الهی بود که لو رفت و عمق دشمنی امریکایی ها برای مردم ایران اسلامی بار دیگر مشخص شد.
وی با اشاره به روز جهانی جمعیت گفت: پیش بینی کارشناسان این است که اگر برای تکثیر جمعیت کاری نکنیم و جامعه را رها کنیم در سالیان بعد جمعیت ما به یک سوم کاهش پیدا می کند و از جمعیت باقی مانده ۴۷ درصد بالای ۶۰ سال خواهند داشت، بنابراین از امروز باید به فکر مدیریت این شرایط باشیم.
امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت هفته عفاف و حجاب عنوان کرد: حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و به شهادت رساندن جمعیت زیادی در این مسجد، عامل نامگذاری این ایام در تقویم تاریخی کشورمان به هفته عفاف و حجاب شد، حجاب فقط یک پوشش سطحی و چند تکه پارچه نیست بلکه حجاب نماد و نشان استقلال، آزادگی و فرهنگ متعالی و عفاف و منش انسانی است.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: امروز در کشورهای مدعی دموکراسی و جامعه غربی به حجاب شهروندان خود حساسیت نشان می دهند و این موضوع نشان می دهد که حجاب پرچم عزت و استقلال اسلام است که غربی ها توان تحمل آن را ندارند.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می فرمایند جهالت است اگر ما تصور کنیم امریکا یک قدم به نفع ما برمی دارد، تصریح کرد: رئیس جمهور محترم در اظهارات اخیر خود موضع گیری جدی نسبت به غرب داشت و ما هم از این سخنان حمایت می کنیم و هم گلایه خود را مطرح می کنیم که آقای رئیس جمهور چرا شما در گذشته از این قدرت کلام و صراحت بیان خود در برابر امریکا استفاده نکردید و کشور ما چندین سال دچار آسیب شد، اما در همین ایام هم از سخنان شفاف و قاطع شما تشکر می کنیم و امیدواریم مواضع شما ادامه داشته باشد.
خطیب جمعه قزوین تاکید کرد: سخنان قاطع آقای روحانی در مقابل امریکا، اروپایی ها و مواضع وی در برابر رژیم صهیونیستی بسیار عالی بود و اگر این سخنان از چندین سال پیش خطاب به آنها بیان شده بود امروز ما در حوزه اقتصادی و اقتدار بین المللی در شرایط بهتری قرار داشتیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امیدواریم خدای متعال ما را در همه حوزه ها در فضای تقوای الهی قرار دهد و توفیق منش و رفتار اسلامی را به همه ما عنایت کند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها