استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای معادن استان:

بهره برداری صحیح از ظرفیت های معدنی استان با تلفیق تجربه و مدیریت میسر خواهد شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخصه اصلی پیشرفت جامعه به ویژه در زمینه اقتصادی؛ استفاده از توان علمی و فکری افراد توانمند و با تجربه است.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۰۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی زیر نظرشورای معادن استان گفت: بهره برداری صحیح از ظرفیت‌های معدنی استان با تلفیق تجربه و مدیریت میسر خواهد شد.

وی افزود: با استفاده از دانش و مدیریت افراد آگاه و متخصص، ظرفیت سرمایه گذاری معادن استان از زوایای مختلف کارشناسی و موانع آن نیز بررسی و شناسایی می‌شود و این امر اطمینان خاطر بیشتر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش را فراهم خواهد کرد.

محبی محور توسعه را انسان‌های برجسته و مبتکر دانست و تصریح کرد: علت توسعه یافتگی و پیشرفت کشور‌های توسعه یافته دنیا بهره مندی از توان علمی و افکار خلاقانه نخبگان است لذا شاخصه اصلی پیشرفت جامعه به ویژه در زمینه اقتصادی؛ استفاده از توان علمی و فکری افراد توانمند و با تجربه است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پردازش ایده‌ها از سوی کارشناسان بستر و راهکاری برای هدایت سرمایه گذاران در مسیر اصلی خواهد بود.

این مسئول با برشمردن ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن اظهارداشت: فعالان اقتصادی خلاق و کارآفرین استان که توانایی سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را دارند باید بیش از پیش مورد ترغیب و حمایت قرار گیرند.

نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه گفت: استان سیستان و بلوچستان با داشتن ۱۰ میلیارد تن ذخایر قطعی و ۲۰ میلیارد تن ذخایر احتمالی، ۵ درصد از ذخایر معدنی کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: سالانه بطور متوسط ۳ و نیم میلیون تن مواد معدنی از معادن استان سیستان و بلوچستان استخراج می‌شود که این فقط ۳ درصد از مواد معدنی استخراجی کشور را شامل می‌شود.

میرشکار با تشریح ظرفیت‌های معدنی است، اظهار داشت: مهمترین معادن استان، معدن آنتیموان در سفید آبه، معدن مس چهل کوره درنصرت آباد، معدن گرانیت بوگ و معدن سنگ ریگ ملک درمیرجاوه، معادن آهک سیمان زابل و خاش و معدن منگنز آسان دوک درشهرستان نیکشهر است.

گفتنی است این جلسه ۹ مصوبه داشت که با رای اعضا مورد تصویب قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار