امام جمعه ساوه گفت: دشمنان درصدد القای جدایی مردم از نظام هستند اما کارآمدی دولت و تلاش بیشتر در خدمت به مردم مانع از موفقیت این توطئه دشمنان خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ساوه به بیان اقتضائات جنگ اقتصادی پرداخت و با تاکید به وظایف دولت در این مقطع عنوان کرد: دولت در گام اول باید جلوی فساد را بگیرد و با رانت خواری و فساد مبارزه کند. این رویه باید در تمامی بدنه اجرایی و نظارتی کشور شروع شود.

وی در ادامه خواستار شفاف سازی دولت در خصوص موضوعات گوناگون کشور شد و در ادامه جلوگیری از ریخت و پاش و حیف و میل بیت المال را از دیگر اقتضائات در جنگ اقتصادی دانست و گفت: سفرهای خارجی نمایندگان با پول بیت المال چه معنی دارد. اگر سفرها کاری است اول چرا یک هفته و ۱۰ روز است و ثانیا باید به مردم گزارش دهند این سفرها چه دستاوردی برای ملت داشته است. دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود پیدا کند چرا که این احیای حقوق عامه مردم است .

وی جلوگیری از واردات غیر ضروری و خروج بی برنامه میلیون ها یورو ارز دولتی از کشور برای واردات و نیز بکارگیری مدیران جهادی و انقلابی از نسل و تبار شهید همت ها و شهید صیاد شیرازی ها را از دیگر اقتضائات در جنگ اقتصادی دشمن ،علیه نظام اسلامی دانست و از دولت خواست وزرا و مسئولان بی انگیزه، خسته و ناتوان را از مجموعه مدیریتی کشور کنار بگذارد .

حجت الاسلام حسینی خواستار اعلام برائت از دشمن شد و گفت: دشمن با صراحت می گوید تعهداتش را نقض کرده است اما عده‌ای در داخل باز صحبت از مذاکره مجدد با استکبار جهانی و باج دهی بیشتر به او می کنند .

امام جمعه ساوه در ادامه به بیست و یکم تیرماه روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نقشه شوم دشمن نابودی مردم و نظام اسلامی از درون است و با فروپاشی خانواده ها از طریق بی بند و باری و بی حجابی به عنوان یکی از ابزار ها و شگردهای خود استفاده می کنند. از این رو مردم دیندار و با غیرت باید با هوشیاری و برای حفظ ارزش‌های اسلامی اجازه عملی کردن توطئه دشمن را ندهند .

وی به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اشاره کرد و افزود: امام صادق علیه السلام با تاسیس و تقویت حوزه‌های علمیه پایگاه فرهنگی بزرگی را برای مقابله با دشمنان دین ایجاد کرد. از این رو طلاب حوزه های علمیه باید مرجع مردم در شبهات فکری و تهاجم فرهنگی و دینی باشند. دشمنان امام صادق علیه السلام که نتوانستند حوزه‌های علمیه را نابود کنند در تلاش هستند حوزه‌ها را سکولار کنند و آخوندهای سکولار را مطرح و حمایت کنند. انقلابی ترین ایده های سیاسی از جمله اصل نفی همکاری با طاغوت و اصرار بر نظریه ولایت فقیه میراث امام صادق(ع) است و البته سفارش آن بزرگوار به دانش و علوم اسلامی بود و در کنار آن به وارستگی عالمان اسلامی توصیه موکد داشتند.

ارسال نظرات