خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

تغییر تیم اقتصادی دولت درخواست نمایندگان مجلس است/ دولت تخصیص ارز مسافرتی را مدیریت کند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست نمایندگان مجلس تغییر تیم اقتصادی دولت به خصوص سیف رئیس بانک مرکزی است، این تیم توان اداره کشور را از لحاظ اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۰۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
تغییر تیم اقتصادی دولت درخواست نمایندگان مجلس است/ دولت تخصیص ارز مسافرتی را مدیریت کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی ظهر امروز در مراسم روز صنعت و معدن در سالن همایش اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی امور اقتصادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه تشکیل این شورا فرمودند که همه باید به دولت در پیروز شدن در جنگ اقتصادی کمک کنند.

وی ادامه داد: کمیته‌ای در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و این کمیته جلسات مختلفی را با مدیران دولتی، سیستم بانکی و فعالان بخش خصوصی برگزار کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از دولت انتظار کار و حل مشکلات را داریم و مجلس از دولت در این خصوص حمایت خواهد کرد، همچنین قوه قضائیه با افرادی که در وضعیت کنونی به دنبال سوء استفاده از شرایط اقتصادی هستند، برخورد خواهد کرد.

امیرآبادی با اشاره به بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس به صورت روزانه با وزرا و مدیران دولتی جلسه برگزار می‌کند، اراده‌ای به وجود آمده است که با تحریم‌های ظالمانه مقابله کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود، در حالی که مصرف کشور روزانه ۸۲ میلیون لیتر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اتاق اصناف باید هماهنگی بیشتر با اتاق بازرگانی داشته باشد، پتروشیمی‌ها با وجود گاز ارزان قیمتی که می‌گیرند، ارز خودشان را به کشور برنمی‌گردانند که باید با آن‌ها برخورد شود.

امیرآبادی با اشاره به لزوم کنترل ثبت سفارش واردات اظهار کرد: ثبت سفارش برای واردات مواردی همچون سطل زباله از آلمان خجالت آور است، همچنین دولت باید تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سفر‌های غیرضروری را کنترل کند.

وی ادامه داد: بی تدبیری در تعیین ارز تک رقمی در چند ماه اخیر موجب ثروتمند شدن برخی از افراد شد و باید مالیاتی از چنین افرادی گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست نمایندگان مجلس تغییر تیم اقتصادی دولت به خصوص سیف رئیس بانک مرکزی است، این تیم توان اداره کشور را از لحاظ اقتصادی ندارد و رئیس جمهور پیش از این که مجلس کاری کند، تیم اقتصادی خودش را تغییر دهد.

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: همه پشتیبان دولت هستند تا در جنگ اقتصادی پیروز شود.
ارسال نظرات