خبرهای داغ:
در مراسم روز صنعت و معدن در استان قم بحث لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت و عدم توانایی این تیم برای اداره اقتصاد کشور مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۰۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
از دولتی‌ها کار اقتصادی برنمی‌آید/ شفافیت مالیاتی در کشور وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم روز صنعت و معدن ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران ملی و استانی در سالن همایش اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد.

سید عبد الوهاب سهل آبادی در ابتدای این مراسم با اشاره به ویژگی‌های تولید کنندگان اظهار کرد: آن‌ها سربازانی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند، تولیدکنندگان انتظار زیادی ندارند، هم اکنون برخی از آن‌ها به دلیل مشکلات رخ داده در بخش تولید در زندان به سر می‌برند.



مشکلات سیستم بانکی برای تولیدکنندگان

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید نقش نظارتی خودش را تقویت کند، از سال ۹۲ تا ۹۶ واردات کشور سالیانه ۳۵ میلیارد دلار بود، در دو ماه نخست سال جاری میزان واردات کالا به کشور رقم زیادی بود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: در سال حمایت از کالای داخلی، بخش توزیع به کمک بخش تولید آمده است، اکثر صنعتگران که دیون بانکی دارند، مقصر نیستند، بدهی‌های بانکی موجب ایجاد مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان شده است.

سهل آبادی با اشاره به عملکرد سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان با وجود اینکه ابزار مناسب برای دریافت بدهی‌های خود را دارد، اما سازمان تامین اجتماعی برای بدهی‌های خود حاضر به مهر کردن دفترچه‌های کارگران نمی‌شود.

وی ادامه داد: توجهی به بخش معدن با وجود ظرفیت آن نمی‌شود، بخش تولید کشورمان می‌تواند ایران را نجات بدهد و اجازه شکست در جنگ اقتصادی را نمی‌دهد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: توجه صنعت گران به کشور بیشتر از هر قشر دیگری بوده است و هر روز شاهد توسعه صنعت در استان قم هستیم.

سهل آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور شفافیت مالیاتی را نداریم، در حالی که باید همه اقشار مالیات را بدهند و دیگر فرار مالیاتی را در کشور شاهد نباشیم.



از دولتی‌ها کار اقتصادی برنمی‌آید

سید مهدی صادقی در بخش پایانی مراسم با اشاره به وضعیت کنونی ایران اظهار کرد: کشورمان در شرایط خاصی به سر می‌برد و باید خودمان را با این شرایط تطبیق بدهیم.

وی ادامه داد: در استان قم بسیاری از مشکلات را برای تولیدکنندگان حل کردیم، برخی از مشکلات هم حل نشد، اما می‌توانیم که مسیر حل این مشکلات را تسهیل کنیم.

استاندار قم افزود: باید این همت را داشته باشیم که دست یکدیگر را بگیریم، باید دولت بخش خصوصی را محکم بگیرد و بخش خصوصی می‌تواند مشکلات کشور از جمله بیکاری حل کند، از دولتی‌ها کار اقتصادی برنمی‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در استان قم باید یک دبیرخانه مشترک تشکیل بدهند تا هماهنگی لازم را در شرایط کنونی داشته باشند.

در آخرین بخش مراسم روز صنعت و معدن در استان قم از صاحبان تعدادی از واحد‌های تولیدی برتر استان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها