خبرهای داغ:
زهرا شجاعی
در ستاد امر به معروف و نهی از منکر جرقویه علیا مطرح شد؛
مدیر ستاد امر بمعروف و نهی از منکر جرقویه گفت: هدف از فریضه امر بمعروف و نهی از منکر دعوت به معروفات و دوری از منکرات است و در برخورد با مردم نباید از برخورد چکشی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۰۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، ستاد امر بمعروف و نهی از منکر با حضور اعضای ستاد در بخشداری جرقویه علیا تشکیل شد.

در این جلسه مدیر ستاد امر به معروف جرقویه با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه این فریضه از واجبات ما مسلمانان محسوب می شود ولی در جامعه امروزی کمتر به آن توجه می شود و مردم جامعه به راحتی از کنار آن عبور می کنند.

حجت الاسلام سید احمد فاطمی در ادامه به نقش مخرب بی تفاوتی اشاره کرد و افزود: یکی از آسیب های اجتماعی که دشمنان ما نیز در ترویج آن کوشش می کنند بحث بی تفاوتی و به من چه می باشد و این موضوع می تواند باعث یاس و نا امیدی در جامعه شود.

وی تاکید کرد: همه ما از مسئول گرفته تا مردم کوچه و بازار نباید به گونه ای عمل کنیم که ای بحث در جامعه رنگ و لعاب تازه ای به خود بگیرد بلکه با کوشش و ترویج معارف اسلامی از بوجود آمدن این موضوعات پیشگیرنی کنیم.

در ادامه دبیر ستاد امر بمعروف و نهی از منکر جرقویه علیا با اشاره به موضوع گردشگری گفت: ما باید در امر گردشگری و بوم گردی به موضوع امر بمعروف و نهی از منکر توجه کنیم و نباید به بهانه صرفه اقتصادی داشتن صنعت گردشگری اصالت و تمدن خود را زیر سوال ببریم.

حسین جمشیدی در ادامه تاکید کرد: مسئولان مربوطه در بخش باید طبق قوانین و مقررات، از گردشگرانی که به منطقه ورود پیدا می کنند برخورد کنند و داشتن مجوز از کلانتری یا بسیج الزامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به خانه های بوم گردی گفت: خانه های بوم گردی باید طبق قوانین کلانتری شناسایی و دارای سناسنامه شوند تا یک نفر در برابر هر گونه حادثه پاسخگو باشد.

ستاد امر بمعروف نهی از منکر به اتفاق اراء مصوباتی را به شرح ذیل تصویب کرد:

افرادی که دارای مجوز گردشگری هستند باید نحوه برخورد با گردشگر را صحیح بداند و دوره های مربوطه را گذرانده باشد.

افرادی را که به صورت گروهی وارد منطقه می شوند باید دارای مجوز از کلانتری را اخذ کنند و شماره اتوبوس یا خودرو مربوطه ثبت شود و یک نفر بعنوان سرگروه معرفی کنند.

از خانه های بوم گردی بازدید شود و این منازل باید دارای شناسنامه شوند.

افرادی که دارای مجوز آوردن گردشگر می باشند در صورت رعایت نکردن قانون مقررات ستاد این اجازه را دارد که مجوز وی را لغو کند.

گشت های شبانه در روزهای تعطیل توسط نیروهای کلانتری و بسیج در منطقه گردشگری و تپه های ماسه ای انجام گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها