خبرهای داغ:
حجت الاسلام اسماعیلی در جمع کارکنان ناحیه بقیه ا... (عج) بیان داشت: آینده علم درمان در جهان، متعلق به طب اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۷۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت الاسلام اسماعیلی از موسسه فرهنگی بصائر آیت ا...تبریزی در طرح شهید همدانی سپاه بقیه ا...(عج) شیراز درحسینیه مجتمع شلمچه برگزار شد اظهار داشت: طب اسلامی طب اسلامي سنتی به درمان علت های مریضی ها  می پردازد، در حالی که طب جدید بیشتر به عوارض و معلول ها توجه دارد. طب اسلامي و سنتی درمان بیماری را به تعدیل درون انسان حوالت میدهد، در حالی که طب جدید بیشتر به دنبال هماهنگ کردن با بیرون است.

شاگرد آیت تبریزی در طب اسلامی افزود: طب اسلامي بر گرفته از آيات قرآن و روايات و رساله ذهبيه آقا امام رضا عليه السلام بر پايه تغذيه و درمانهاي ساده و آسان و در دسترس و كم هزينه است، ولي طب سنتي بر اساس تعاليم طب يوناني از بقراط و جالينوس با محوريت رازي، بوعلي سينا و ابوريحان بيروني است كه در دانشگاه جندي شاپور نشأة گرفته و پايه اصلي آن گياه درماني مي باشد كه در كشورهاي اروپايي و آمريكايي قريب به بيست سال است كه قدمت دارد .

وی با تأکید بر این که استادان طب سنتی بیشترین تلاش را برای درمان مریضی ها  افراد بدون داشتن هزینه های یا حداقل هزینه ای دارند،تصریح داشت: طب اسلامی علمی است که درباره بدن انسان، طبایع گوناگون، مزاجهای مختلف، اثر داروهای گیاهی با مزاجهای مختلف و گاهی اوقات جراحی و مزاج فصول و نوشیدنی ها و خوراکی ها بحث میکند و این طب بهترین روش پیشگیری  در مقابل دردها و مریضی ها را بیان میکند که هزینه چندانی ندارد و پایه و اساس درمان در این طب استفاده از غذاست و نه دارو.

اسماعیلی در ادامه ضمن بیان برخی از دردها و مریض ها ممکن بوجود آمده در سن و سال های مختلف اهم مریض ها را از کودکی ،تنوجواتی،جوانی و بزرگسالان را دردم،صفرا،سودا و بلغم با ذکر علائم و مشخصاتی که در انسان ها بوجود می آید را  ذکر نموده و سپس به درمان آن در طب اسلامی پرداخت.

وی در ادامه با بیان این که امروز در کشور در اهمیت  و تبلیغ و ترویج طب اسلامی فعالیت ها و همت های خوبی از طرف علماء و برخی از مراجع تقلید انجام شده است طب اسلامی را علمی دانست که از آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع)به ما  رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها