نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

سپردن امور به دست مردم راهگشای مشکلات اقتصادی کشور است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشت مجدد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و سپردن امور به مردم، راهگشای مشکلات کشور است.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۵۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح «مرکز ریحانه طلوع» کوی علی‌بن ابیطالب شهر اراک که با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء(عج) برگزار شد، با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در جامعه زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند، گفت: آنچه در شرایط کنونی می‌تواند برای کشور راهگشا باشد، بازگشت دوباره به آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس و موثر در کشور است.

وی با بیان اینکه کوی علی‌بن ابیطالب(ع) از جمله مناطقی است که تراکم جمعیتی بالایی دارد، گفت: متاسفانه مسائل و مشکلات در این منطقه بالا است ولی در کنار این مشکلات همواره دریایی از استعدادها را در خود جای داده است که امیدواریم به مانند دوران دفاع مقدس بتوان از این استعدادها و ظرفیت‌ها به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

کریمی با بیان اینکه کوی علی‌بن‌ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس بیش از یک صد شهید گلگون کفن را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: مساجد بسیار فعال و کانون‌های فرهنگی در این منطقه از دیرباز فعالیت داشته‌اند و این منطقه به عنوان یکی از کانون‌های حمایت انقلاب، رهبری، نظام و ارزش‌ها بوده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش‌های بسیاری برای بهبود شرایط زندگی و ایجاد زیرساخت‌ها، ارائه خدمات و امکانات از سوی مسئولان در منطقه صورت گرفته است، گفت: تجربه ثابت کرده که افزایش صرف امکانات مادی نیست که نجات بخش باشد، بلکه ایمان و باور قلبی است که می‌تواند حیات طیبه‌ای را برای انسان‌ به ارمغان بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به استعدادها و توانمندی‌‌های موجود در مناطق حاشیه‌نشین غافل شد، گفت: باید برای شناسایی و پرورش استعدادها تلاش شود.

کریمی از دختران به عنوان سرمایه‌های بزرگ اجتماعی نام برد و گفت: نباید سخن حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) که فرمود «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» را مورد غفلت قرار داد چراکه اگر دختران امروز را خوب پرورش ندهیم مادران خوبی را در آینده نخواهیم داشت و به تبع خانواده‌های شایسته و مومنی نیز شکل نمی‌گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خانواده مهم‌ترین رکن یک جامعه است، گفت: اگر خانواده به عنوان بنیان جامعه دچار آسیب شود، به تبع جامعه نیز تضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که کارخانه‌های بزرگ انسان‌سازی، بر انبوه امکانات مادی بنا نشده‌اند؛ از یک سو بازگشت مجدد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و از سوی دیگر سپردن امور به مردم، راهگشای مشکلات کشور است.

کریمی مردم را بزرگترین پشتوانه نظام اسلامی دانست و گفت: اقیانوس بیکران مردم هر ناممکنی را ممکن خواهد ساخت و مسئولان باید قدردان این مردم باشند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم امروز مطالبات به حقی دارند که متاسفانه کمتر گوش شنوایی برای شنیدن و پاسخ منطقی دادن به آن‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بایستی با اتکاء به مردم در عرصه سازندگی در همه زمینه‌ها، بازگشت مجدد داشته باشیم و با روحیه سازندگی به روستاها ورود کرده و برای توسعه و سازندگی کشور تلاش کرد.

کریمی تصریح کرد: باید کانون های فرهنگی مساجد به دست مردم و جوانان مومن احیاء و فعال شود، تجربه نشان داده که باتوجه به اینکه نهادهای فرهنگی توان محدود و بروکراسی پیچیده و سنگینی دارند، توان حرکت هم پای با ارزش ها و آرمان‌های انقلاب را نداشته و اگر بخواهیم به فرجام نیکی برسیم باید تلاش جدیدی را آغاز کنیم.

کریمی احیای مراکز مردمی همچون مرکز «ریحانه» را نقطه عطفی در راستای بازگشت مجدد مردم به صحنه انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌نشین جز با کار فرهنگی و اقناعی رفع نخواهد شد از این‌رو باید تلاش شود تا پایگاه‌های فرهنگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح زندگی و معیشت جامعه را تقویت شوند.

 

ارسال نظرات