شهردار بوکان از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی زیرگذر میدان معلم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۲۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی؛ با گذشت هفت ماه از روی کار آمدن شهردار جدید بوکان اکنون مردم به عینه شاهد تغییرات اساسی در سطح شهر هستند، پروژهای نیمه کاره ای که به چالشی اساسی برای مدیرت قبلی شهرداری و حتی مسئولان ارشد شهرستانی نیز تبدیل شده بودند اکنون شاهد پیشرفت های فیزیکی چشم گیری هستند و سیمای کدر شهری نیز جای خود را به طراوت و شادابی داده است.

از مسائل عمرانی نیز که عبور کنیم براساس گزارشات میدانی رضایت مردم نسبت به عملکرد شهرداری طی چند ماه گذشته سبب شده است تا اعتماد از دست رفته همشهریان به این نهاد مهم مدیریت شهری بازگردد که این مهم می تواند بهترین دستاورد شهردار جدید، اعضای شورای اسلامی و مدیریت ارشد شهرستان و … طی سال ۹۷ باشد.

هم اکنون و با گذر از کوچه پس کوچه ها، خیابان ها، اطراف شهر و … اکیپ هایی از نیروهای شهرداری را می بینید که در حال تغییر وضعیت نازیبای شهر هستند و همین موضوع سبب رضایت عمومی مردم از تیم جدید شهرداری شده است.

هرچند با تمام این تلاش ها خبرهای حاشیه ای نیز از درون شهرداری به گوش می رسد که برای بررسی و صحت این خبرها و همچنین بررسی آخرین وضعیت عملیات های عمرانی سطح شهر ضمن بازدید از پروژه های در دست اجرای شهرداری گفت و گوی کوتاهی با شهردار بوکان بابک رستم پور انجام داده ایم که چکیده آن از نظر مخاطبان می گذرد.

شهردار بوکان در ابتدا به زیرگذر میدان معلم به عنوان یکی از پروژهای مهم شهری اشاره کرد و گفت: زیرگذر میدان معلم که قرارداد آن در سال ۹۴ برای روان سازی ترافیک ورودی، خروجی بوکان به سمت سقز منعقد شده است،  اعتبار آن ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: هم اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه فوق هستیم که سعی خواهد شد ظرف یک ماه آینده بعد از نورپردازی و کارهای جانبی شاهد آزادسازی این مسیر به طول ۴۵۰ متر در دو لاین ۱۱ متری رفت و برگشت باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های دیگر عمرانی در دست اجرای شهرداری، افزود: یگی دیگر از پروژهای مهم شهرداری سر و سامان دادن به وضعیت دست فروشان دروازه قبران بود که برای این مهم زمین شماره یک شهرداری با کاربری تجاری در محل موجود بود که سعی شد با بهره برداری از آن به عنوان بازارچه شاهد حل این معضل باشیم.

رستم پور ادامه داد: عملیات احداث بازارچه در متراژی به مساحت ۱ هزار و 500 مترمربع و ۱۳۰ باب مغازه به صورت مشارکتی با دست فروشان محلی آغاز شد که خوشبختانه هم اکنون آخرین مراحل کاری خود را سپری می کند و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

شهردار بوکان تصریح کرد: همچنان که گفته شد این پروژه به صورت مشارکتی بوده که هر دهنه مغازه آن ۹ متر مربع مساحت دارد که برای احداث و تکمیل آن بیش از ۴۵ میلیون ریال از دست فروشان هزینه دریافت شده که این مقدار منابع مالی در پایان پروژه به عنوان اجاره بهای مغازه داران محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این پروژه ۵ میلیارد ریال هزینه شده است که در پایان مالکیت مغازه ها در اختیار شهرداری خواهد بود و پول گرفته شده از دست فروشان تنها بابت اجاره بهای ماهیانه خواهد بود.

شهردار بوکان به آخرین وضعت پروژه روگذر میدان وحدت نیز اشاره و عنوان کرد: این پروژه نیز جزو قراردادهای سال ۹۴ شهرداری بوده که هم اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ پروژه در یک جای با مانع اجرای رو به رو شده بود که با رایزنی های گسترده با پیمانکار اصلی پروژه پروژه (شرکت ماشین سازی اراک) یک سری از ایتم های اجرای ابنیه را به علت توانایی و پتانسیل های پیمانکاران محلی واگذار کردیم که خوشبختانه هم اکنون با حضور این شرکت ها شاهد پیشرفت فیزیکی بسیار خوب پروژه هستیم.

وی ادامه داد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز ۳۵ میلیارد ریال برای ادامه پروژه بودجه در نظر گرفته شده که اگر  تامین اعتبار شود می توانیم تا پایان سال جازی شاهد افتتاح و بهره برداری از این پل نیز با ۱۶۰ متر طول و عرشه فلزی باشیم.

شهردار بوکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی های شهرداری بوکان عنوان کرد: تا پایان سال ۹۶ توانستیم بیش از ۷۰ میلیارد ریال از بدهی های شهرداری را پرداخت کنیم.

رستم پور افزود: با شروع سال ۹۷ نیز فعلا در حال پرداخت مطالبات شهرداری هستیم و امیداواریم بتوانیم هم پروسه پرداخت بدهی های حال حاضر و قبلی را با هم و همزمان پیش ببریم.

شهردار بوکان از بدهی ۳۴۰ میلیارد ریالی شهرداری بوکان در حال حاضر خبر داد و گفت: همچنان که عنوان کردیم امیدواریم بتوانیم به صورت همزمان پروسه پرداخت بدهی ها را پیش ببریم.

وی با اشاره به برنامه های دیگر عمرانی در حال اجرای شهرداری در سطح شهر به ترتیب اولویت و بودجه، تصریح کرد: هدایت آب های سطحی که به عنوان معضل اصلی بوکان محسوب می شود  پس یکی از مهمترین اولویت های شهرداری در سال ۹۷ است که خوشبختانه در نقاط بحرانی همچون خیابان قانع، پارک ساحلی، خیابان تنعیم که نقشه و مشخصات ان توسط مشاور تهیه شده، میدان فرمانداری و … اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

شهردار چهارمین شهر پرجمعیت استان، ادامه داد: قطعا در سال ۹۷ از نظر آسفالت معابر به علت اختصاص ۳ هزار ۱۷۰ تن قیر رایگان شاهد تغییر و تحول اساسی خواهد شد.

وی گسترش فضای سبز را از دیگر اولویت های مهم شهرداری در سال جاری عنوان کرد و گفت: برای احداث پارک مکریان (پارک متوری) هم اکنون در حال اجرای برگزاری مناقصه آن هستیم، احداث پارک در زمین های مرحوم دکتر شیخی در منطقه امیر آباد که به پیمانکار واگذار شده، و تاسیس پارک ایستگاه مسافر در شهرک، پارک کلتپه جز برنامه های شهرداری در سال ۹۷ برای گسترش فضای سبز در بوکان است که امید است با این پروژها و همچنین تحویل پنج هکتار زمین از راه و شهرسازی در دامنه کوه نعل شکن و یک و نیم هکتار در دامنه کوه های امیر آباد بتوانیم سرانه یک متری فضای سبز بوکان برای هر نفر به هفت متر افزایش دهیم.

شهردار بوکان با اشاره به نحوه اهدای زمین برای احداث CNG در زمین های پارک متوری شهرداری با متری ۴۰۰ هزار تومان واکنش نشان داد و گفت: زمین مورد بحث از زمین های اداره راه و شهرسازی بوده که بر اساس شواهد و مدارک کل مراحل واگذاری زمین به صوت کاملا قانونی صورت گرفته و هیچ گونه تخلفی در ان دیده نشده است.

وی همچنین در مورد استخدام های رابطه ای در شهرداری که طی چند هفته گذشته سبب ایجاد شایعاتی در فضای مجازی شده ضمن تکذیب آن، عنوان کرد: تا کنون هیچ گونه به کارگیری نیرو در سطح شهرداری به صورت رابطه ای و اعمال فشار صورت نگرفته است.

رستم پور تصریح کرد: جذب نیرو باید بر اساس قوانین و با شرکت در آزمون استخدامی باشد که شهرداری بوکان نیز طی چند هفته گذشته براساس نیاز تنها یک نفر را برای طی مراحل قانونی و شرکت در آزمون استخدامی به استانداری معرفی کرده است که هنوز هیچ پاسخی نیز دریافت نکرده ایم.

شهردار بوکان همچنین درباره شایعات حضورش به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس در شهرهای بانه و سقز نیز ضمن تکذیب خبر، تصریح کرد: تنها هدف و برنامه من در حال حاضر تغییر وضعیت سیمای بوکان است و هیچ رغبتی برای حضور در انتخابات مجلس ندارم.

وی در پایان ضمن تشکر از اعضاء شورای اسلامی شهر بوکان، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همه ارگان های سطح شهر مهمترین هدف را بازگرداندن اعتماد مردم به شهرداری دانست و گفت: نگهداری این حس اعتماد نیز خود بسیار مهم است که امیدواریم بتوانیم آن را در جامعه بوکان نهادینه کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات