خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قم:

مجاهدت های مردم در دفاع مقدس با ابزار هنر تبیین شود

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم بر ضرورت تبیین حماسه و ایثار و مجاهدت قشر‌های مختلف در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی بخصوص روحانیت و جوانان با استفاده از ابزار هنر در موزه دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۱۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مجاهدت های مردم در دفاع مقدس با ابزار هنر تبیین شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار غلامرضا احمدی در دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان که در محل ستاد فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) صورت گرفت، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم جایگاه مناسب و ویژه‌ای برای حفظ و ترویج فرهنگ پایداری و سلحشوری مردم ولایتمدار ایران اسلامی در برابر دشمنان است.
وی افزود: ساخت این مجموعه در استان قم اقدامی مفید و اثربخش در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است و ضرورت دارد به تبیین نقش مخلصانه قشر‌های مختلف مردم به ویژه روحانیت و جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس به طور ویژه پرداخته شود.
فرمانده سپاه قم تاکید کرد: بهره مندی از ایده‌ها و توانمندی‌های صاحبان اندیشه به خصوص گروه‌های مختلف هنری در مباحث محتوایی، موزه آرایی و فضاسازی موزه بیش از پیش به فاخرتر شدن و جذابیت آن می‌افزاید.
سرهنگ احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز دراین دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در ساخت مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان ارائه داد و گفت: برای بهره برداری هرچه بهتر از این موزه نیازمند همگرایی، همفکری و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.
باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم به عنوان یک پروژه ملی که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون با فراز و فرود‌های متعددی مواجه بوده است درحال حاضر به گفته متولیان امر برای بهره برداری درسالجاری نیازمند عزم جدی و حمایت‌های همه جانبه مسئولان استان است.
این مجموعه فرهنگی بهترین مکانی است که می‌توان با شیوه‌های نوین و هنری، حضور و تأثیر قشر‌های مختلف و سازمان، نهاد‌ها و یگان‌های رزم در دفاع مقدس را به صورت مستند و مصور در معرض دید همگان قرار داد.
بنای اصلی پروژه درمساحتی به ابعاد ۸ هزار مترمربع احداث می‌شود که درکل محوطه با مساحتی حدود ۳۰ هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضا‌های سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نماد‌های ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.
دراین باغ موزه ابزار‌های مورد استفاده در جنگ و تندیس سرداران دفاع مقدس در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر دراین مجموعه به مسائلی مانند نقش غیر رزمی و حمایتی مردم‏، مساجد، روحانیت، آموزش و پرورش و نهاد‌های دیگر در دفاع مقدس پرداخته می‌شود، و بخشی دیگر نیز در خصوص حضور مستقیم و رزمی مردم و اقشار مختلف در هشت سال دفاع مقدس است.
همچنین دراین مجموعه بخش‌هایی دیگری ازجمله کتابخانه، آمفی تئاترو سالن کنفرانس در نظر گرفته شده است.
مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
ارسال نظرات