با حضور نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، از موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهد رونمایی شد
کد خبر: ۹۰۳۲۷۴۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مراسم آغاز به کار انجمن یاوران وقف قرآنی و رونمایی از موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده جدید تربیت مدرس قرآن مشهد باحضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در محل ساختمان در حال احداث این دانشگاه برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در اداره اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم با بیان اینکه دو سال پیش کلنگ ساخت این دانشکده با کمک نیکوکاران و خیرین برای تربیت نیروی قرآنی در جامعه اسلامی زده شد، گفت: امیدواریم با ساخت موقوفه‌ی مشارکتی دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهد خدمتی به قرآن کریم و جامعه قرآنی انجام دهیم وهمه از این میراث ماندگار بهرمند شوند.

وی افزود: چند سال قبل ایجاد وقف مشارکتی به مجلس پیشنهاد شد که با وقف جمعی بتوانیم از ظرفیت خیرین و واقفان استفاده کنیم.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: در حال حاضر، چون همه افراد دارای ملک و اموال زیادی نیستند و برای اینکه همه افراد با هر مقداری بتوانند در امر وقف شرکت داشته باشند طرحی مطرح شد که در قالب عقد صلح و وکالت که به لحاظ قانونی و شرعی مشکلی نداشته باشد انجام شود که هر فردی از جامعه در این امر الهی شرکت داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به وقف جمعی مهر فاطمی که در میدان شهدا مشهد و بیمارستانی که به صورت وقف مشارکتی در شیراز در حال ساخت است، اظهار کرد: هر فردی به اندازه توان و تمکن خود در این وقف‌های مشارکتی شرکت می‌کند و در این امر خیر سهیم باشد.

حجت السلام و المسلمین محمدی ادامه داد: موقوفات با موضوع قران کم است که از مهجوریت قرآن است و هر چقدر هم در زمینه قرآن و موقوفات قرآنی وقف داشته باشیم باز هم کم خواهد بود که امیدواریم با وقف در زمینه قرآن بتوانیم به تربیت افراد قرآنی در این باره کمک کنیم.

وی افزود: قبل ازانقلاب به قرآن توجه نمیشد انصاف این است که وقف‌های بیشتری برای قرآن به وجود آید که با هدف ترویج معارف قرآن در جامعه و فرهنگ قرآن در جامعه مطرح شود.

دانشکده دانشکده قرآن مشهد در سال ۱۳۸۰ در مشهد با ۴ رشته تحصیلی تفسیر قرآن، علوم قرآن، علوم قرآنی و حدیث تاسیس شد که در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته است.

این دانشکده تعداد ۴۳۵ دانشو دارد ه. ۲۴۷ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۸۸ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

۴۳ استاد در این دانشکده حضور دارند که به تدریس دروس قرآنی در این دانشگاه می‌پردازند و تا امروز ۶۰۲ دانشجواز دانشکده قرآن مشهد فارغ التحصیل شده اند و به جامعه قرآنی شهرمان کشورمان افزوده شده اند.

زمینی که دانشکده جدید در آن ساخته می‌شودبالغ بر ۴ و ۲ دهم هکتار است که در سال ۹۳ عملیات حصار کشی آن آغاز شد و ۲۸ هزار متر مربع آن برای فضای آموزشی، ورزشی، فرهنگی در نظر گرفته شده است.

تاکنون برای فاز اول این دانشکده با مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع با انشعاب‌های آب و برق و اسکلت بتنی و امکانات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد ظرفیت پذیرش ۷۰۰ دانشجو را دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها