خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه رسالت روابط عمومی‌ها و خبرنگاران بسیج روشنگری و بیان مسائل به وسیله تبلیغ است، گفت: هنر و رسالت خبرنگاری باید این نقش را به خوبی ایفا کند تا مسیر صحیح در رسیدن به اهداف برای مردم مشخص شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۷۳۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

رسالت روابط عمومی‌ها و خبرنگاران بسیج روشنگری استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی امروز در کارگاه علمی - توجیهی مسئولین روابط عمومی نواحی سپاه انصارالحسین(ع) و خبرنگاران خبرگزاری بسیج همدان با گرامیداشت سالروز افشای حقوق بشر آمریکایی به مقایسه حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی پرداخت و اظهار داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران باید در راستای دفاع از حقوق بشر اسلامی گام بردارند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاری رسالت انبیاء است، گفت: رسالت خبرنگاری رسالت پیامبرگونه است که در راستای تبلیغ، ارشاد و آگاهی بخشیدن به جامعه برای حرکت در مسیر صحیح است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به نقش و اهمیت کار رسانه در جامعه عنوان کرد: نخستین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شده با امر به خواندن و کلماتی از قبیل کتاب، قلم و علم همراه شده است؛ به گونه‌ای که نقطه‌ آغاز رسالت بر مبنای خواندن و نوشتن شکل گرفت.

وی با بیان اینکه رسالت روابط عمومی‌ها و خبرنگاران بسیج روشنگری و بیان مسائل به وسیله تبلیغ است، افزود: هنر و رسالت خبرنگاری باید این نقش را به خوبی ایفا کند به طوری که واقعیت و حقایق را با زیرکی و کیاست تمام منعکس کرده، مردم را برای رسیدن به اهداف عالیه تشویق و یا تنذیر کند به این نحو که مسیر صحیح در رسیدن به اهداف برای مردم مشخص شود.

گنجعلی با اشاره به آیات نخستین سوره علق با بیان اینکه پیامبر(ص) در آغاز رسالت مأمور به تبلیغ می‌شود به اهمیت مطالعه پراخت و بیان کرد: وجود قلم و نوشتن در گروه خواندن است به این نحو که شرط قدرت نوشتن به داشتن قدرت خواندن است اما اینچنین نیست که اگر کسی قدرت خواندن داشت حتما قدرت نوشتن نیز دارد و اساساً شروع بعثت پیامبر(ص) بر اساس آیات سوره علق با فرمان به خواندن شروع می‌شود که نشان از اهمیت مطالعه دارد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت قلم با بیان اینکه خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم می‌خورد، تاکید کرد: قسم خوردن خداوند بر قلم و آنچه می‌نویسد نشان از اهمیت و شأن و منزلت نوشتن دارد و با توجه به اینکه کار خبرنگاری کار نوشتن است جایگاه و منزلت خاصی دارد که این قلم خبرنگار و نویسنده باید در راستایی به کارگیری شود که مهم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در جامعه هنر خواندن و هنر نوشتن وجود ندارد، یادآور شد: متأسفانه در کشور هنر مطالعه رعایت نمی‌شود و این خواندن‌ها حساب شده نیست چراکه هر خوارکی در ذهن وارد و موضوع‌بندی نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت و گسترش هنر خواندن در جامعه خاطرنشان کرد: هنر مطالعه هنر مهمی است که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه از آن بی‌بهره هستند و نمی‌دانند چه چیزی و چگونه مطالعه کنند که باید بر روی این موراد کار شود.

گنجعلی عنوان کرد: خبرنگاران و مسئولین روابط عمومی سپاه و بسیج در عرصه فرهنگ و هنر و در راستای اعتلای نظام در بعد فرهنگی و روابط عمومی فعالیت و تلاش دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات