خبرهای داغ:
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به مشکلات مطبوعات استان قزوین گفت: ما سعی کردیم در این دوره خانه مطبوعات به زیرساخت‌ها توجه و مشکلات خبرنگاران را به‌صورت جدی پیگیری کنیم، در همین راستا کمیته بررسی مشکلات خبرنگاران تشکیل داده‌شده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۸۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمدکریم کاظم پور رئیس خانه مطبوعات استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به جشنواره مطبوعات سراسری استان قزوین تصریح کرد: جشنواره مطبوعات استان قزوین در سه سال اخیر برگزار نشده بود اما در سال جاری با حمایت ویژه استاندار هم‌زمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آثاری که به جشنواره ارسال می‌شود باید در بازه زمانی از ابتدای سال ۹۶ تا پایان خرداد ۹۷ منتشرشده باشد، افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلفی ازجمله، خبر مصاحبه، گزارش خبری، گزارش توصیفی، گزارش ورزشی، عکس، تیتر برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند در دو بخش با سه اثر شرکت کنند.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت آزاد در بخش تیتر شرکت کنند، بخش‌های ویژه‌ای نیز برای جشنواره در نظر گرفته‌شده است که طی آن با سازمان انتقال خون، ستاد ائمه جمعه، نیروی انتظامی و دادگستری تفاهم‌نامه برقرارشده که در این بخش گزارش‌های ویژه ارسال کنند.
وی با اشاره به مشکلات مطبوعات استان قزوین بیان کرد: ما سعی کردیم در این دوره خانه مطبوعات به زیرساخت‌ها توجه و مشکلات خبرنگاران را به‌صورت جدی پیگیری کنیم، در همین راستا کمیته بررسی مشکلات خبرنگاران تشکیل داده‌شده است.
کاظم‌پور افزود: اولین مسئله‌ای که مطبوعات با آن روبه‌رو هستند اقتصاد رسانه و ساماندهی نرخ آگهی‌ها و رپرتاژها است، در چند سال گذشته به علت عدم نظارت قیمت‌ها تغییری نداشته و خبرنگاران زیادی نسبت به تفاوت قیمت‌ها اعتراض داشته‌اند.
وی یادآور شد: در همین راستا تلاش می‌کنیم که رپرتاژهای دولتی را نیز ساماندهی کنیم، در حال حاضر هزینه آگهی‌ها کمتر از استاندارد رسانه‌های ابتدایی است.
رئیس خانه مطبوعات قزوین تأکید کرد: بخشی از مشکلات ما مرتبط با شهرداری بود به‌طوری‌که شهردار سابق مکان خانه مطبوعات را تعیین کرده بود اما با تغییر و تحولات شهرداری این امر به سرانجام نرسید، طی رایزنی‌ها با شهردار جدید مکان جدیدی مشخص و هم‌زمان با روز خبرنگار افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سال‌ها مشکل جذب بودجه در خانه مطبوعات وجود داشته اظهار کرد: با ارتباطات صورت گرفته برای اولین بار اعتبارات قابل‌توجهی در حوزه آموزش و رفاهی جذب کرده‌ایم که از ماه آینده اختصاص پیدا خواهد کرد.
کاظم‌پور افزود: در بخش جشنواره نیز اعتبار برآورد شده ۵۲ میلیون تومان بود که بخشی توسط استانداری و نهادهای دولتی و بخشی نیز توسط حامیان خصوصی تأمین خواهد شد، همچنین تاکنون ۳۲ میلیون تومان اعتبار از تهران جذب کرده‌ایم که این رقم عدد قابل‌توجهی است.
وی با اشاره به اعضای خانه مطبوعات ابراز کرد: در قانون جدید اعضای خانه افرادی هستند که بیمه رسمی رسانه داشته باشند در حال حاضر ۱۱۸ عضو اصلی بیمه‌شده داریم و ۲۹ نفر عضو خانه هستند که بیمه ندارند، همچنین ۳۷ نفر در انتظار تأیید مدیرمسئول و ۳۷ نفر نیز دارای نقص مدارک هستند.
رئیس خانه مطبوعات قزوین بابیان اینکه خانه مطبوعات از همه نهادها و تشکل‌ها که در جهت مشکلات خبرنگاران گام برمی‌دارند استقبال می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر تشکل‌های موازی تشکیل‌شده است که یکی از آن‌ها تشکل دولتی است، این در حالی است که تشکل دولتی نباید به امور صنفی بپردازد.
کاظم‌پور عنوان کرد: کمیته رفاهی سعی در حفظ شأن خبرنگار دارد در همین راستا برنامه‌هایی ازجمله پرداخت تسهیلات به اعضای اصلی خانه، تخفیف ۱۰ درصدی استفاده از رستوران، ۳۰ درصد تخفیف از کلاس‌های فتوشاپ مرکز دیجیتال قزوین، برگزاری اردوهای تفریحی مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی روزنامه‌نگاری تخصصی در بخش‌های مختلف، احداث یادمان خبرنگاران پیشکسوت در بهشت فاطمه و استفاده از سینما با تخفیف برای خبرنگاران دارد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها