خبرهای داغ:
مسئول مدیریت پسماند شهرداری بوکان:

سرانه تولید زباله در بوکان بالاتر از استاندارد جهانی است

مسئول مدیریت پسماند شهرداری بوکان گفت: سرانه تولید زباله در بوکان حدود ۱/۱ کیلوگرم است که این میزان بالاتر از استاندارد جهانی و کشوری می باشد.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۶۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

 صلاح الدین شریف سوری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی اظهار داشت: سرانه تولید زباله در بوکان حدود ۱/۱ کیلوگرم است که این میزان بالاتر از استاندارد جهانی و کشوری می باشد، شهرداری بوکان حدود یک ماه و نیم  قبل به منظور پایین آوردن حجم زباله در این شهرستان اقدام به طرح تفکیک زباله در مبدأ کرده است.

وی افزود: این طرح با آموزش چهره به چهره شهروندان طی یک پروسه زمانی هشت ماهه انجام می گیرد.

این مسئول اضافه کرد: در این طرح آموزشگران به درب منازل شهروندان مراجعه کرده و آموزش های لازم در این خصوص را ارائه می دهند که تاکنون حدود ۸ هزار خانوار آموزش دیده اند.

وی گفت: از شهروندان انتظار می رود که زباله های خشک را در کیسه های زباله آبی رنگ که تحویل گرفته اند، نگهداری کرده و به ماشین آلات حمل زباله که به صورت هفتگی به درب منازل مراجعه می کنند، تحویل دهند.

شریف سوری خاطرنشان کرد: در صورت به سرانجام رسیدن این طرح در پروسه زمانی تعیین شده می توان حدود ۴۰ درصد از میزان زباله های تولیدی را کاهش داده و بخش عمده ای از سرمایه ملی را به چرخه تولید باز گرداند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار