خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آئین تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: موقوفات باید به سمت نیازهای روز جامعه جهت دهی شوند.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۵۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اهمیت حفظ امانت‌های الهی را ضروری دانست و اظهار کرد: خداوند تأکید کرده است که امانت‌‌های الهی به اهلش سپرده شوند و یکی از امانت‌های الهی موقوفه است که باید با جدیت از آن حفظ و حراست شود.
وی در ادامه به تشریح رسالت‌های متولیان و مدیران اوقاف پرداخت و تصریح کرد: احیای موقوفاتی که گرد و غبار تاریخ آنها را از جریان موقوفات استان کنار گذاشته است امری ضروری است چرا که این کار جلوه‌ای از حفظ امانت الهی محسوب می‌شود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه شناسایی و به کارگیری نیروهای کارآمد، خوش فکر و بصیر در حوزه وقف بسیار راهبردی به شمار می‌آید، تأکید کرد: حضور نیروهای کارآمد، خوش فکر و بصیر مانع از سوء استفاده‌ها در این عرصه مهم خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین شجاعت و بصیرت را لازمه فعالیت در عرصه وقف دانست و خاطرنشان کرد: مدیری که می‌خواهد در عرصه وقف فعالیت کند باید شجاع، قوی و بصیر باشد تا از موقوفات به عنوان امانت‌های الهی حفظ و حراست کند.
وی نقش اوقاف را در نشاط افزایی مساجد نقشی راهبردی دانست و ابراز کرد: اوقاف به عنوان یکی از ارکان مهم فعال در مساجد، نقش مهمی در نشاط افزایی در این مرکز مهم دینی دارد و ضروری است توجه ویژه‌ای به این رسالت اوقاف صورت بگیرد.
آیت‌الله عابدینی بخشی از توسعه و احیای حوزه‌های علمیه را رسالت اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: واقفان در گذشته توجه ویژه‌ای به توسعه حوزه‌های علمیه داشته‌اند و امروز نیز نگاه اوقاف به حوزه‌های علمیه باید نگاه توسعه‌ای و حمایتی باشد.گامام جمعه قزوین با بیان اینکه اقامه نمازهای جمعه و جماعت رسالت همه مسلمان‌ها است که اوقاف می‌تواند نقش مؤثری در این رسالت الهی ایفا کند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا نمازها به جماعت برگزار شود چرا که نمازهای جماعت وحدت آفرین هستند و جامعه برای دست یابی به شکوفایی نیازمند وحدت و همدلی است.
وی فرهنگ‌سازی در حوزه وقف را یکی از رسالت‌های بنیادین و پایه‌ای اوقاف و امور خیریه دانست و اضافه کرد: اوقاف باید با فرهنگ‌سازی میزان اهمیت به وقف را در جامعه افزایش دهد تا مردم به جای سبقت در چشم و هم چشمی و رفاه زدگی، در وقف و کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین جهت دادن به وقف بر اساس نیازهای روز جامعه را ضروری دانست و تأکید کرد: جهت دادن به وقف بر اساس نیازهای روز جامعه نظیر بهداشت و درمان امری ضروری است که می‌باید فرهنگ‌سازی آن توسط اوقاف صورت بگیرد.
آیت‌الله عابدینی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل، مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: در دوران مدیریتی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل شاهد اتفاقات و فعالیت‌های بسیار خوبی در عرصه وقف بودیم و ان‌شاءالله در دوران مدیریت جدید تداوم پیدا کند.
وی برای حجت الاسلام‌والمسلمین مجیدی، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان قزوین آرزوی موفقیت کرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها