دماوند- مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: اندیشه ورزان بسیج بر اساس عملکرد در حوزه های مختلف تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۱۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حسن پور صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز بسیج اصناف و بازاریابان استان تهران در حمایت از کالای ایرانی که در شهرستان دماوند برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: دلیل تشکیل هیات اندیشه ورزان بسیج اصناف و بازاریان در سایه منویات رهبری بوده است و طبق فرمایش رهبری باید در تمام سطوح بسیج هیات اندیشه ورز تشکیل شود و در این هیات بر اساس عملکرد در حوزه های مختلف هیات های اندیشه ورز خاص اقتصادی تشکیل شده است.

حسن پور افزود: اساتید دانشگاه، علما اسلام و کسبه همگی اعضای تشکیل دهنده این هیات می باشند و این تلفیق سبب می شود که به هدف نهایی تشکیل این هیات بیشتر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه این هیات پس از ۲ ماه تشکیل شده است گفت: امروز چهارمین جلسه اندیشه ورز تشکیل می شود و فعالان صنفی در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و ۳ موضوع اساسی در راس پیگیری های این هیات است که شامل مباحث کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت اندیشه ورزان را ارائه کنیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه موضوع و هدف بلند مدت این هیات ارائه نظام اقتصادی اسلامی است افزود: ما نظام اقتصادی را در زمان قبل از انقلاب داشتیم اما چیزی به نام نظام اقتصادی اسلامی ارائه نشده است چرا که این کار یک کار گسترده و ویژه ای است که باید در زمینه های مختلف صادرات و واردات بر روی آن مانور داده بشود.

حسن پور بخش کوچک هدف ارائه نظام اقتصادی اسلامی را بحث کشت های مازاد دانست و گفت: در این بخش باید به علت این موضوع دست پیدا کنیم که چرا باید کشت های مازاد را دور ریز کنیم و کجای این اسلامی است و همگی باید کمک کنند تا مسائل و مشکلات حل شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاطم اخیر در بازار ارز کشور بیان داشت: موضوع ارز توطئه داخلی و خارجی بود و چرا که وقتی ما به قیمت ارز مطمئن نباشیم مشاهده می کنیم که کارخانه ها از ارائه اجناس خودداری می کنند لذا اقتصاد و بازار حرف خودشان را می زنند و اگر کسی دستورمی دهد که نرخ ارز یک قیمت واحد باشد این امکان پذیر نیست.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور  گفت: موضوع ارزش افزوده نیز بلایی که بود که بر سر صنوف امده است و در این زمینه باید بگوییم برخی از صنوف در این زمینه آسیب دیدند.

حسن پور گفت: پایین ترین امار صادرات غیر نفتی کشور طی ۱۰ سال گذشته متعلق به سال ۹۶ بوده است و باید بگوییم که به هیچ عنوان قصد تخریب نداریم و با تمام توان آماده کمک به دولت نیز هستیم در زمینه صادرات غیر نفتی نیاز به کارشناسی اساسی داریم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال بحثی است که همه باید در زمینه آن تلاش کنند و در این زمینه اگر دولت کمک کرد و در توانش بود که باری را از شانه تولید بردارد که خوب است اگر نتوانست خود بازار اصناف باید به میدان بیایند و باید اصناف به فروش کالاهای ایرانی ترغیب شوند و این برنامه باید به طور جدی دنبال شود و احاد ملت می توانند در این زمینه کمک کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: از کارهایی که می شود در این زمینه انجام داد اول تشکیل کارگروه ویژه فرهنگ سازی فروش کالای ایرانی است و بسیج در حوزه های مختلف اساتید و دانش آموزی و دانشجویی و اصناف می توانند در این زمینه کار کنند تا به نتیجه برسیم و مورد بعدی بسته های فرهنگی و آموزشی و ارائه سی دی به اقشار مختلف و ادارات است تا بتوانیم ترغیب کنیم که کالاهای ایرانی خریداری شوند.

حسن پور با اشاره به اینکه با ارائه تصاویر و کلیپ های خرید و فروش کالاهای ایرانی در صدا و سیما می توانیم گام مهمی را در این زمینه برداریم گفت: تشکیل کمیته هایی برای تشویق فروشندگان کالاهای ایرانیکه در این راستا نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق است.

ارسال نظرات