آئین شبی با قرآن در جوار شهدای گمنام دودانگه

به مناسبت فرا رسیدن بیست و سومین یادواره 149 شهید دفاع مقدس بخش دودانگه ساری و گرامیداشت یاد سه شهید گمنام تدفین شده در دودانگه آئین شبی با قرآن امشب از جوار شهدای گمنام مرکز بخش دودانگه برگزار می گردد.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۰۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار حسین رضایی در گفتگو با بسیج از برگزاری آئین شبی با قرآن به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر شهدای این بخش و شهیدان مدافع حرم استان مازندران  از جوار سه شهید گمنام تدفین شده در پریم شهرخبر داد.

مسئول ستاد یادواره 149 شهید دودانگه ادامه داد: بیست و سومین یادواره شهدای بخش و اولین یادواره سه شهید گمنام دفاع مقدس پنجشنبه 21 تیر ماه در روستای پرا دودانگه از فراز شهر و روستاهای فریم برگزارمی گردد.

سرهنگ رضایی بیان کرد: امروز پنجشنبه و در آستانه این یادواره و با یاد و خاطر شهدای گلگون کفن روستاهای دودانگه و سه شهید گمنامی که زمستان سال گذشته در موسسه فرهنگی شهدای ثارالله  دودانگه واقع در مرکز بخش تدفین شدند ، برنامه های فرهنگی و ورزشی متنوعی برگزار می شود.

برادر شهیدان رضایی خرم آباد باکر(خرنوا) از اجرای مسابقات  کشتی لوچو، طناب کشی صبح و عصر امروز در پرا فریم و پیاده روی خانوادگی از ساعت 9 صبح فردا جمعه 15 تیرماه  از شلدره تا گلزار شهدای گمنام پریم شهر همراه با جوائز و هدایای ارزنده به منتخبین موضوعات یاد شده  خبر داد.

وی با اشاره به مناسبات مهم و تاریخی امروز از جمله فتح اندلس(بخشهایی از اسپانیا و پرتغال ) در جنوب غربی اروپا توسط سپاه اسلام در سال 92 قمری به فرماندهی خالد بن زیاد و ماجرای جنگ فرهنگی  دشمنان برای شکست  مسلمانان آن دیار، گفت:  دشمنان به اشکال مختلف در صدد ایجاد رخنه، نفوذ،غارت و نابودی دین خدا در بین مردم جوامع ارزشی هستند و با انواع و اقسام روش ها از جمله مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای مقابله با مسلمانان در یک صف قرار گرفتند و در این مسیردر برهه کنونی در کنار مسائل فرهنگی ابزار اقتصادی  و تنگناهای معیشتی را برای خروج مردم از اسلام و پناه بر شیطان طرح ریزی کردند.

حسین رضایی اظهار داشت: گرچه دشمن به گلوگاههای حساس زندگی آحاد جامعه نزدیک شد اما اگر همراهی برخی از افراد داخلی در عرصه اقتصادی ، خواه آگاهانه یا نا آگاهانه با دشمن نبود و نباشد مطئمنا دشمن به مقاصد پلید، غیر انسانی و غیر ارزشی نخواهد رسید.

وی ایجاد نوسانات اقتصادی، نارسائیهای معیشتی موجود را اقدامات سودجویانه فرصت طلبانی دانست که در واقع آب در آسیاب دشمنان ملت میریزند و عرصه زندگی مردم را با اعمال فشار های مضاعف تنگ و بسیار سخت می کنند.

رضایی گفت: راه رهایی مردم از فشار اقتصادی حاکم بر معیشت را اتحاد، تلاش، قناعت و استفاده از ظرفیت های موجود برای شکوفایی که همان توجه به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از خرید کالاهای لوکس و اخص کالای خارجی دانست و ادامه داد: مردم  دودانگه و مازندران  بر مبنای ویژگی منطقه ای مهمترین ابزار مقابله ای با دشمن اقتصادی را در دست دارند که نیازمند دوری از تن پروری و تلاش بیشتر در زمینه کشاورزی و دامپروری و صنایع مربوطه است که در این صورت موجبات تامین زندگی و رونق اقتصادی را رقم زده و بیکاری را فلج می کنند.

وی رعایت حقوق همدیگر در مبادلات اقتصادی(خرید و فروش) بر مبنای شرعیت اسلام را از دیگر نکات مورد توجه مردم برای رهایی از فشار اقتصادی خواند  و گفت اگر همه مردم در اقدامی خودجوش، در برابر گران فروشان، محتکران و سودجویان فرصت طلب کوچک و بزرگ پیرامون خود بایستند کسی جرات مفسده نخواهد داشت.

رئیس ستاد یادواره شهدای دودانگه، توجه به خدا، انبیا، ائمه معصومین، وصیت و  سیره شهدایی که جان خود را برای اسلام و سپس میهن و ناموس سرزمین اسلامی فدا کردند را برای نجات بشریت از هر پلیدی و زشتی مهم دانست و افزود: شهدا جان خود را فدا کردند تا مردم جامعه اسلامی برادرانه در کنار هم با قناعت و تواضع زندگی سالم داشته باشند و اگر در این مسیر کسی بخواهد برای دست یابی به مطامع دنیوی بر برادر و خواهر دینی جامعه با احتکار، گران فروشی و ...خیانت کند قطعا نه تنها توسط مردم و قانون بلکه در دراز مدت مجازات الهی را خواهد دید.

رضایی توجه به قرآن، نماز و عبادات را در زندگی بشر جدای از معیشت ندانست و گفت: رعایت ارزشهای اسلامی همواره رهایی بخش و امیدوار کننده مسلمین است لکن لزوم اجرای مبانی اسلام و فرهنگ اصیل آن  که یادواره شهدا گامی برای توجه مردم به مقوله ارزشی و فرهنگی الهی است می تواند کمک حال بسیاری از گرفتاران تار عنکبوتی شیطان باشد، خواه این شیطان استکبار و آمریکا باشد ، خواه ابلیس.

 وی همچنین با اشاره به مناسبت دیگر 14 تیر ماه، روز تکریم قلم اظهار داشت: وقتی نام قلم در قرآن  بیان می شود و درپیوستش  قسم به آن  یاد می شود گواه عظمت قلم و تقدس آن است، لذا نمی توان تصور داشت که قلم به تنهایی اهمیت داردبلکه انسان است که قلم  را مقدس  نا خلافش می کند، با این وصف نویسندگان، و کسانی که دستی در نوشتن دارند که می توان از آن بین صاحبان رسانه هم باشند کاری عظیم و مقدس دارند و مراقبت از قلم برای تعالی بشریت و حفظ و کرامت ارزشهای الهی و انسانی بسیار مهم و اثر گذار توام با مسئولیت خطیر الهی است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها