خبرهای داغ:
در جلسه ستاد راهیان نور استان قم مطرح شد
در جلسه ستاد راهیان نور استان قم، وضعیت اعزام مردم قم به سفر راهیان نور شمال غرب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۸۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
اعزام ۵ هزار قمی به سفر راهیان نور شمال غرب
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد راهیان نور استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد.

احمد حسینی در ابتدای این جلسه با اشاره به سند راهیان نور اظهار کرد: ۸۰ درصد از مباحث این سند در استان قم اجرایی شده است، فلسفه تدوین سند، انسجام بخشی حرکت راهیان نور در سراسر کشور و قانونمند کردن وظایف دستگاه‌ها در این خصوص است.



*راهبردی بودن سند راهیان نور

وی ادامه داد: سند راهیان نور، یک سند راهبردی است و باید برش‌های استانی این سند در قم مشخص شود، دستگاه‌ها با شرح وظایف تعیین شده در سند راهیان نور بیگانه نیستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: در فصل تابستان می‌توان برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی کرد، راهیان نور تاثیر زیادی بر روی جوانان دارد و موجب تحول آن‌ها می‌شود.

حسینی سند راهیان نور را یک سند بین دستگاهی دانست و تصریح کرد: اجرا شدن این سند موجب خیر و برکت می‌شود و اجرایی شدن آن نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف است.



*اعزام ۵ هزار قمی به سفر راهیان نور شمال غرب

ستار احمدوند در ادامه این جلسه با اشاره به سند راهیان نور اظهار کرد: چند کمیته برای اجرایی کردن این سند در استان قم تشکیل شده است و شاهد ابلاغ سند به عنوان یک وظیفه فرهنگی به دستگاه‌های مختلف هستیم.

معاون اجرایی سپاه استان قم افزود: استان قم قرار است که معین یادمان فکه شود و هر دستگاهی که عهده دار اداره آن یادمان باشد، استان قم از آن دستگاه پشتیبانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری، ۵ هزار نفر از شهر قم به راهیان نور شمال غرب به خصوص محل شهادت شهید زین الدین در سردشت اعزام می‌شوند. برنامه سفر زائرین راهیان نور شمال غرب چهار روزه است و مهاباد، سردشت و سنندج محل‌های اسکان این زائرین است.



*لزوم مردمی شدن ستاد راهیان نور استان قم

رضا سیار در بخش دیگری از جلسه با اشاره به ویژگی‌های سند راهیان نور اظهار کرد: این سند یک مساله لازم اجرا است و برگزاری اردو‌های راهیان نور یک امر اعتقادی است. جامعه در معرض تهاجم فرهنگی دشمن است و دشمن فرهنگ جهاد شهادت و ایثار را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های دولتی استان قم در اعزام زائرین راهیان نور تلاش کنند، راهیان نور یک برنامه فرهنگی است و در فصل تابستان که اوقات فراغت است، فرصت برای اعزام راهیان نور به غرب کشور است.

فرماندار قم افزود: دستگاه‌های دولتی مجاز به هزینه برای راهیان نور براساس قانون هستند و این مساله هم در احکام برنامه ششم توسعه قید شده است.

سیار، مردمی کردن ستاد راهیان نور را سیاست این ستاد دانست و تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها و نهاد‌ها گروه‌هایی را زیرپوشش خود دارند و باید آن‌ها مردم را در برنامه‌های راهیان نور مشارکت بدهند.

وی ادامه داد: اگر توجه جوانان به ایثار و شهادت زیاد شود، به راحتی تسلیم دشمن نمی‌شوند. راهیان نور در جهت خلاف آسیب‌های اجتماعی است و افرادی که به این سفر‌ها رفتند، متحول شدند و دست از آسیب‌های اجتماعی برداشتند.

فرماندار قم افزود: اولویت سفر راهیان نور، جوانان هستند و آموزش و پرورش بستر را برای اعزام دانش آموزان به این سفر ایجاد کرده است.

سیار، مشارکت در سفر راهیان نور را جزو وظایف شرعی و قانونی مدیران دستگاه‌های دولتی دانست و تصریح کرد: راهیان نور مسیر اصلاح و انسان سازی است و کمک به برگزاری راهیان نور حداقل کاری است که در برابر خون شهدا می‌توانیم انجام بدهیم.

وی ادامه داد: راهیان نور فرصتی برای بیرون رفتن از فضای جامعه است، راهیان نور غرب هم سیاحت و هم زیارت است و کسانی که به این سفر می‌روند، با کوله بار خوبی برمی‌گردند.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف باید مخاطبین خود را برای اعزام به سفر راهیان نور ساماندهی و پشتیبانی کنند.



*وضعیت انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

یونس عالی پور در بخش پایانی جلسه با اشاره به لزوم توجه به برنامه راهیان نور اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص این سفر در حکم قانون است و برای راهیان نور قانونی تدوین، اجرا و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مدیران می‌توانند با اختیارات خودشان به برنامه‌هایی همچون راهیان نور کمک کنند، در این زمینه ظرفیت قانونی وجود دارد. دیوان محاسبات یا سازمان بازرسی هیچ ایرادی به هزینه دستگاه‌ها در راهیان نور نمی‌گیرند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اما قوانین برای این شرایط آماده نیست و باید مدیران توانمند و امین در شرایط جنگ اقتصادی حضور داشته باشند.

عالی پور در پایان با اشاره به وضعیت نسل جوان کشور خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از جمعیت کشور انقلاب را درک نکردند، ۵۵ درصد از جامعه جنگ را ندیدند، باید وضعیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود و راهیان نور یکی از بهترین کار‌ها برای واکسینه کردن جامعه است.
ارسال نظرات