رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی

اقامه نماز جمعه از جلوه‌های با عظمت نظام اسلامی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: اقامه نماز جمعه از جلوه های با عظمت نظام اسلامی، سنگر مقدس روشنگری و از ثمرات مهم نظام اسلامی است
کد خبر: ۹۰۳۲۵۵۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت الاسلام محمد حاجی‌پور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان خمین گفت: شهرستان خمین به دلیل عظمت شخصیت امام راحل(ره) در سطح کشور و حتی جهان می درخشد، این شهرستان دارای سابقه درخشان انقلابی و اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه، افزود: تاریخچه اقامه نماز جمعه به دوران پیامبر اسلام(ص) برمی‌گردد و با به وجود آمدن دین اسلام توسط پیامبر، اولین نماز جمعه را ایشان اقامه کردند.

حجت الاسلام حاجی پور ادامه داد: امام جمعه منصوب به حکومت و رهبری است و چون رهبری به شخصه نمی تواند در استان ها و شهرها حضور داشته باشند، نمایندگانی را برای حضور در شهرها و استان‌ها تعیین می‌کنند که وظیفه آنان تبیین و تفسیر دیدگاه ولی فقیه در مسائل مختلف است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی تصریح کرد: امام جمعه زبان هر منطقه بوده و وظیفه دارد که کمبودها و مشکلات و مطالباتی که مردم دارند و بیان می کنند را از طریق تریبون نماز جمعه یا به روش های دیگر به گوش مسئولین برساند.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جمعه از جلوه های با عظمت نظام اسلامی، سنگر مقدس روشنگری و از ثمرات مهم نظام اسلامی است که مردم و مسئولین باید به آن اهمیت داده و در برگزاری با شکوه ان تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات