خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 200 هزار نفر از سراسر کشور به مدت سه روز از مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان بازدید کنند.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۳۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلیل وحیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در موضوع راهیان نور شمالغرب، اظهار داشت: سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه و ارومیه در قالب هفت یادمان کشوری و ملی و یادمان های شهدا، اردوهای راهیان نور را میزبانی می کنند.

وی تصریح کرد: این مناطق عملیاتی شامل ارومیه و یادمان شهدای گمنام، یادمان جندالله و 14 شهید بند، اشنویه و یادمان شهید آبشناسان، نقده یادمان شهید بروجردی، پیرانشهر یادمان شهدای تمرچین و شهید کاظمی، مهاباد و یادمان خلبان شهید حیدری، شهید امینی و شهدای دارلک و نیز سردشت و شهدای شیمیایی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، با اشاره به اعزام بیش از ۵۹ هزار زائر به مناطق عملیاتی جنوب، افزود: در سال گذشته بیش از ۲۲۲ هزار نفر زائر از اقشار مختلف مردم از یادمان ها و مناطق عملیاتی شمالغرب بازدید کردند.

وحیدی با اشاره به اینکه هر ساله بین ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد در تعداد زائران وجود دارد، ابراز کرد: این زائران از ۲۸ استان مختلف کشور از یادمان ها بازدید کردند.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در راهیان نور که مورد استقبال گسترده کاروان‌های راهیان نور قرار گرفته، اجرای نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت است که در ایام راهیان نور شمالغرب هر شب در اردوگاه شهید باکری ارومیه برگزار می‌شود و در سال گذشته ۶۳ شب نمایش رزمی بصیرتی با هنرنمایی ۸۰ هنرمند و حضور بیش از ۱۵۰ هزار نفر بازدید کننده برگزار شد.

وی گفت: هفت یادمان در استان آمادگی حضور زائران راهیان نور را دارند که ۶ یادمان از آن ها پشتیبان و معین دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته 210 هزار نفر از کل کشور به مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی اعزام شدند افزود: اردوهای راهیان نور شمالغرب از ۱۵ تیر آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد و بیش از ۲۲ هزار نفر از زائران از آذربایجان غربی هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بیش از 200 هزار نفر از سراسر کشور به مدت سه روز از مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان بازدید کنند.

وحیدی با تاکید بر تاثیر مثبت و ظرفیت گردشگری راهیان نور اظهار کرد: هیچ اعتباری به نام راهیان نور برای دستگاه های استان لحاظ نشده و همه هزینه ها از محل اعتبارات فرهنگی هزینه می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان اضافه کرد: منشای تحولاتی که در حال حاضر در عرصه عزت انقلاب اسلامی در حال اتفاق افتادن است و قدرتی که نظام ما در داخل و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دارد ناشی از قدرتی است که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تولید کردند و مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا از آنها به عنوان معجزه یاد می کند، معجزه ای که ناشی از قدرت ایمان بود.

وی از توسعه زیر ساخت ها و امکانات راهیان نور غرب و شمال غرب خبر داد و ادامه داد: در حوزه زیرساخت های غرب و شمال غرب نسبت به خوزستان ساخت امکانات کمتری وجود داشت، اما با تلاش هایی که در مجموع نیروهای مسلح و دولت انجام شده در آینده سرعت بیشتری برای ارائه خدمات به مردم خواهیم داشت که توسعه اقدامات عمرانی و اسکان از موضوعات جدی به شمار می رود که با داشتن اعتبار می توانیم بستر حضور مردم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وحیدی تصریح کرد، این قدرت ایمان در حال حاضر در کشور ما در حال توسعه است، توسعه ای که جوانان و نوجوانان ما با حضور در مناطق عملیاتی و حماسی هشت سال دفاع مقدس و انس گرفتن با سبک، سیره و زندگی رزمندگان اسلام، ایثارگران و شهدا با آن آشنا می شوند و برای عبرت آموزی و درس گرفتن از آن مجاهدت ها به آن مناطق سفر می کنند.

وی بیان کرد: اوج حضور مسافران راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در شمال غرب هر سال در ایام تابستان صورت می‌گیرد که با اقدامات صورت گرفته در این زمینه چندین سال است آغاز اعزام‌های کاروانی از سراسر کشور بعد از ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات