عزت الله یوسفیان ملا گفت: مدیریت نرخ ارز در اقتصاد ایران همواره یکی از چالش های عمده سیاستگذاران اقتصاد کشور بوده و در همه دوره ها در محافل سیاستگذاری اقتصاد ایران در جریان بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۳۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷

 عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مدیریت نرخ ارز در اقتصاد ایران همواره یکی از چالش های عمده سیاستگذاران اقتصاد کشور بوده و در همه دوره ها در محافل سیاستگذاری اقتصاد ایران مباحث چالش برانگیزی پیرامون نحوه تعیین نرخ ارز در جریان بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر نرخ ارز می تواند عملکرد اقتصاد کشورمان را تحت تاثیر مثبت یا منفی قرار دهد افزود: تغییر نرخ ارز، مجموعه ای از تغییرات متفاوت  و حتی متضاد را در بخش خارجی و داخلی اقتصاد به همراه دارد.

یوسفیان ملا خاطر نشان کرد: تعیین نرخ ارز از یک طرف نقش موثری در صادرات و واردات و به تبع آن تنظیم و تعدیل تراز تجاری و تراز پرداخت های کشور دارد.

وی در خاتمه افزود: نرخ ارز نقش موثری در تعیین قدرت رقابتی تولیدکنندگان داخلی در برابر رقبای خارجی در بازارهای داخلی و خارجی و به تبع آن میزان تولید و اشتغال برخوردار است.

ارسال نظرات